
TomTom GO 1000 T: šikovná navigace s bezplatnou aktualizací map
Těsně před koncem roku představila společnost TomTom novou navigaci 1000 T. Ta vedle velice povedeného dotykového displeje zaujme i přítomností technologie Bluetooth, která dokáže přístroj na cestách proměnit na hands-free. Novinka navíc nabízí dvouletou aktualizaci map zcela zdarma.
Dalším přírůstkem do rodiny velmi populárních navigací TomTom je model GO 1000 T. Jedná se o kompaktní přenosnou GPS navigaci s RDS-TMC přijímačem. Jeho hlavní předností je jednoduché ovládání a širokoúhlý 4,3" (11 cm) barevný dotykový displej Fluid touch s poměrem stran 16:9 a rozlišením 480 x 272 obrazových bodů a velmi rychlé plánování trasy.
TomTom GO 1000 T poskytuje běžné funkce přenosných GPS navigací, vylepšené například o technologii IQ Routes. využívající databázi skutečných jízdních časů, která by měla v danou denní dobu pomoci najít vždy tu nejrychlejší trasu. Příjemné vybavení přístroje je předinstalovaná databáze radarů a také parkovací asistent, který vás navede na nejbližší parkoviště v okolí cíle.
Přístroj je napájen z interního akumulátoru s výdrží až 2 hodiny. Ve výbavě nechybí ani aktivní magnetický držák s RDS-TMC přijímačem informací o dopravní situaci a pro bezpečnější jízdu nabízí navigace TomTom GO 1000 T volání hands-free přes rozhraní Bluetooth.
V interní paměti o velikosti 4 GB, kterou nelze rozšířit pomocí karet, jsou nainstalovány mapy 45 zemí Evropy se širokou databází detailních bodů zájmu. Součástí sady je předplacení aktualizací map po dobu 2 roky. Navigace má kompaktní rozměry 127 x 80 x 19 mm a hmotnost 220 g.
Obsah balení
Navigace je dodávána v kartonové krabici černé barvy. Černá je tedy alespoň zvenčí, protože po otevření na vás vykoukne výrazně zelenkavá barva. Na víku krabice je uveden kód pro dvouletou aktualizaci map, díky kterému získáte osm kvartálních aktualizací mapy po dobu dvou let zdarma. V krabici se kromě samotné navigace nachází také aktivní magnetický držák s RDS-TMC přijímačem informací o dopravní situaci, automobilová nabíječka, manuál a USB kabel pro propojení navigace s počítačem.
TomTom GO 1000 T poskytuje běžné funkce přenosných GPS navigací, vylepšené například o technologii IQ Routes. využívající databázi skutečných jízdních časů, která by měla v danou denní dobu pomoci najít vždy tu nejrychlejší trasu. Příjemné vybavení přístroje je předinstalovaná databáze radarů a také parkovací asistent, který vás navede na nejbližší parkoviště v okolí cíle.
Přístroj je napájen z interního akumulátoru s výdrží až 2 hodiny. Ve výbavě nechybí ani aktivní magnetický držák s RDS-TMC přijímačem informací o dopravní situaci a pro bezpečnější jízdu nabízí navigace TomTom GO 1000 T volání hands-free přes rozhraní Bluetooth.
V interní paměti o velikosti 4 GB, kterou nelze rozšířit pomocí karet, jsou nainstalovány mapy 45 zemí Evropy se širokou databází detailních bodů zájmu. Součástí sady je předplacení aktualizací map po dobu 2 roky. Navigace má kompaktní rozměry 127 x 80 x 19 mm a hmotnost 220 g.
Obsah balení
Navigace je dodávána v kartonové krabici černé barvy. Černá je tedy alespoň zvenčí, protože po otevření na vás vykoukne výrazně zelenkavá barva. Na víku krabice je uveden kód pro dvouletou aktualizaci map, díky kterému získáte osm kvartálních aktualizací mapy po dobu dvou let zdarma. V krabici se kromě samotné navigace nachází také aktivní magnetický držák s RDS-TMC přijímačem informací o dopravní situaci, automobilová nabíječka, manuál a USB kabel pro propojení navigace s počítačem.
![]() |
Obal navigace |
![]() |
Výrazně zelenkavý vnitřek krabice |
![]() |
Kompletní dodávané příslušenství |
Vzhled a kvalita zpracování
Většina navigací jsou jen nevzhledně vypadající plastové kostky, to ale v případě modelu TomTom GO 1000 T neplatí – novinka je hezky zaoblená a nabízí několik zajímavých a promyšlených detailů. Ale abychom začali popořadě… Co se kvality zpracování týče, použitý materiál je velice tvrdý a působí bytelným dojmem. Díky kvalitnímu zpracování všechny plastové části na sebe přesně doléhají a nikde se neprohýbají.
![]() |
Navigace TomTom GO1000T v celé své kráse |
![]() |
Ma súpdmé straně se ukrýva konektor pro napájení. Ten slouží zároveň pro připojení k počítačí |
![]() |
Pohled na pravý bok |
![]() |
Pohled na levý bok |
![]() |
Na horní straně a částečně na levém boku se nachází pohotovostní tlačítko pro spuštění přístroje. Je elegantně zapuštěno do těla zařízení a přirozeně splývá se spárou plastových částí |
![]() |
Největší část zadní strany zabírá vestavěný reproduktor |
![]() |
Detailní pohled na čelní stranu, kde se v pravém dolním rohu ukrývá vestavěný mikrofon |
Šikovný magnetický držák
Z dodávaného příslušenství stojí za vyzdvihnutí především praktický magnetický držák, který je stejně jako samotná navigace vyroben z plastu černé barvy. Vyniká především dobrým dílenským zpracováním a velice jednoduchou instalací.
![]() |
Držák TomTom |
![]() |
Do držáku se navigace připevní pomocí vestavěného magnetu – uchycení je velice rychlé a naprosto bezproblémové. Ve stojánku navigace drží i při jízdě v terénu |
![]() |
Držák má široké možnosti nastavení díky otočnému kloubu, kterým je možné pohybovat prakticky ve všech směrech |
![]() |
Stojánek v automobilu upíná pomocí technologie Easy click. V podstatě jej stačí přiložit na sklo a otočit spodním kolečkem, které stáhne přísavku na spodní straně stojánku. K otočení není potřeba moc síly a určitě to bez problémů zvládnou i zástupci něžnějšího pohlaví |
První spuštění a nastavení
Společnost TomTom vždy vyráběla uživatelsky velice přívětivé navigace, které se na rozdíl od některých konkurenčních modelů ovládají velice jednoduše a intuitivně - přitom jim ale nechybí celá řada nastavení a pokročilých funkcí. Jinak tomu není ani v případě modelu TomTom GO 1000 T. Hned po prvním spuštění vás navigace provede základním nastavením:
![]() |
První obrazovka se vás po spuštění zeptá na výběr jazyka |
![]() |
Navigace je určena pro praváky i leváky, což opět můžete nastavit hned po spuštění navigace |
![]() |
Poté následuje nastavení domovské adresy. Tyto kroky nastavení je ale možné přeskočit a nastavit je později |
Po dokončení základního nastavení se automaticky spustí videoukázka, která vás provede používáním přístroje. Osobně doporučuji nabídku projít i s celým nastavením to nezabere více jak deset minut a přitom se naučíte všechno, co vám může přijít vhod při cestování.
|
![]() |
Ukázka průvodce používáním přístroje |
![]() |
I po ukončení průvodce používáním přístroje si můžete nechat zobrazovat tipy, které vám usnadní práci s navigací |
Možnosti nastavení jsou samozřejmě daleko širší. Nastavit je možné třeba jiný hlas, nebo ikonu navigační šipky vyměnit za obrázek autíčka. Navigace toho ale umí ještě mnohem víc, například navrhovat přestávky v řízení, nebo upozorňovat, pokud pojedete v blízkosti škol.
|
![]() |
Nastavení hlasu |
![]() |
Možnosti nastavení ikony, která bude znázorňovat na mapě vaše vozidlo |
![]() |
Bezpečnostní nastavení, které umožní navrhovat přestávky v řízení, nebo upozorňovat, pokud pojedete v blízkosti škol |
S TomTomem na cestách
S navigací TomTom GO 1000 T jsme najezdili přes 1000 kilometrů v rámci České republiky. Cestovali jsme do známých i neznámých končin – navigace si vždy věděla rady a úspěšně nás dovedla do cíle. To ale umí v dnešní době i levná navigace, proto jsme se s kolegou z redakce rozhodli vyzkoušet, jak rychle nás dokáže navigace dopravit do cíle při dodržování všech dopravních předpisů (hlavně tedy rychlosti).
Díky technologii IQ Routes se totiž dokáže navigace od společnosti TomTom vyhnout dopravním zácpám a vypočítat opravdu co nejrychlejší trasu. Využívá k tomu databázi skutečných jízdních časů, a to dokonce s ohledem na den v týdnu a denní dobu.
V praxi to vypadalo tak, že nás v dopravní špičce opravdu navigace vedla objížďkou - ta byla sice o dva kilometry delší, ale prakticky nikde jsme neuvízli v koloně. Díky tomu jsem v cíli byl o něco dříve než kolega z druhého auta, který vyjel ve stejnou dobu jako já, akorát s konkurenční navigací bez technologie IQ Routes.
Opomenout nemůžeme ani praktické funkce, jako je rozlišování jízdních pruhů na plánované trase, které pomůže při navigaci komplikovanými křižovatkami, či šikovnou utilitku, která automaticky najde parkoviště v cílové destinaci. Jsou to drobnosti, ale velice praktické a užitečné drobnosti.
![]() |
Navigace v autě – stojánek je upevněn na čelním skle |
![]() |
Stojánek je možné upevnit i na palubní desku. Ta ale musí být naprosto hladká a očištěná od prachu, navíc nesmí být vyrobena z měkčeného materiálu, aby stojánek opravdu pevně držel. My jsme nakonec navigaci přidělali místo nefunkčního palubního počítače |
Co se ovládání přístroje týče, není mu prakticky co vytknout. Displej je kapacitní, ovládá se tedy podobně jako iPhone od Applu. Mapu tedy můžete například oddalovat nebo přibližovat pomocí dvou prstů. Panel je dostatečně citlivý na dotek a ikony jsou natolik velké, že nečiní problém se na ně trefit i za jízdy.
![]() |
Ukázka z průběhu navigace |
![]() |
Na obrazovce je možné zobrazit průběh celé plánované trasy |
![]() |
Jednotlivé části trasy je možné přibližovat nebo oddalovat pomocí dvou prstů, podobně jako na iPhonu od Applu |
![]() |
Ke každé naplánované trase jsou k dispozici informace o době dojezdu i celkové délce. Navigovat je samozřejmě kromě adres možné i na body zájmu – například jako je benzínová pumpa někde ve vašem okolí |
![]() |
Navigaci je možné zobrazit v 2D i 3D režimu |
![]() |
Samozřejmostí je noční režim navigace. Ten je vyveden v takových barevných odstínech, aby navigace nerušila při nočních cestách, ale zároveň vám neunikla žádná důležitá informace na mapě |
![]() |
Pro porovnání si ještě prohlédněte, jak vypadá denní režim |
TomTom umí i telefonovat
Testovaná navigace má další užitečnou funkci – díky integrované technologii Bluetooth dokáže pracovat také jako bezdrátové hands-free v automobilu. Pro spárování telefonu s navigací stačí na obou přístrojích zapnout Bluetooth a spustit hledání nových zařízení. Pokud hledání spustíte na navigaci, na telefonu pak stačí pro spárování zadat kód 0000.
![]() |
Nastevení telefónu |
![]() |
Hledání nového přístroje |
Po spárování se automaticky načte seznam kontaktů z telefonu do navigace. Během cesty tak nemusíte na telefon prakticky vůbec sáhnout – jeho ovládání probíhá zcela z prostředí velkého dotykového displeje navigace. Hledat jméno v seznamu můžete podle počátečního písmena, nebo jednoduše jeho zadáním do vyhledávače pomocí klávesnice. Samozřejmostí je i možnost vytočit číslo, které není v seznamu kontaktů prostřednictvím číselného ciferníku.
![]() |
Seznam kontaktů nahraný v navigaci (soukromá čísla v pravém sloupci byla s ohledem na jejich majitele vymazána) |
![]() |
Vyhledávání kontaktu v seznamu |
![]() |
Vytáčení čísla, které není v seznamu |
Ovládání Bluetooth hands-free je velice příjemné a jednoduché. Stydět se tato funkce nemusí ani za svou kvalitu, protože vestavěný mikrofon dokáže snímat hlas poměrně dobře, a to aniž by výrazně zachycoval okolní ruchy. Srovnávat se tak svou kvalitou Bluetooth hands-free v navigaci směle může s doinstalovávanými telefonními sadami, které nabízí například společnosti Parrot.
Klady a zápory
+ kvalitní zpracování
+ jednoduché použití i instalace
+ přehledný a dobře ovladatelný displej
+ rychlost plánování trasy
+ množství nadstandardních funkcí (Bluetooth hands-free, IQ Routes, atd.)
+ 2 roky aktualizace map zdarma
- nenabízí multimediální funkce, jako je prohlížení fotek nebo filmů
Závěrečné hodnocení
Navigace TomTom GO 1000 T se opravdu povedla. Nabízí velký přehledný displej, který se velice jednoduše ovládá. Odezva navigace je velice rychlá a prakticky bez prodlevy – a to ať už se bavíme o plánování trasy, prohlížení mapy nebo pohybu v menu. Výborné je zabudované Bluetooth hands-free, které je na rozdíl od některých konkurenčních modelů více než použitelné. Velkou výhodou je také bezplatná aktualizace mapových podkladů, kterou společnost TomTom přidává k tomuto modelu na dva roky zdarma.
Jediné, co by mohlo některým uživatelům u navigace v dané cenové kategorii chybět, jsou doprovodné multimediální funkce, jako je vestavěný prohlížeč obrázků, videí, či televizní tuner. Osobně si ale myslím, že tyto funkce v přístroji vůbec nechybí, protože řidiče akorát odvádějí od sledování vozovky a provozu na silnicích.
Zdroj a foto: czechcomputer.cz