ABECEDA podle INFINITY

ABECEDA podle INFINITY

     Kappa není jen obyčejným písmenem řecké abecedy, ale také důležitým písmenem audiofilské abecedy. Utvrdili mne v tom rozhovory s mnohými zasloužilými posluchači, kteří Kappu spojují jedním dechem se slovíčkem Infinity. Sám nechápu, jak se ke Kappám dostali v čase, kdy bylo problémem sehnat i jen obyčejné elpíčko. Americký výrobce reprosoustav Infinity, který je jednou z oveček z košíku s nápisem Harman Group, už slavné Kappy, bohužel nevyrábí. Namísto toho se vrátil na začátek abecedy, jakoby se snažil zdůraznit, že umí nabídnout dobrý zvuk i těm, kteří sice už nestojí na startovací čáře pouti za dobrým zvukem, ale hledají slušnou kvalitu za rozumnou cenu. Zřejmě tak vznikly postupně dvě série reprosoustav s označením Alfa, resp. Beta. Obě série byli typickými zástupci klasických reprosoustav s ozvučnicí z MDF. Při následující generační výměně se však série Gama nekonala. Betu nahradila série Classia, která své předky navenek ničím nepřipomíná.
POHLED ESTÉTA
     Tvůrci Classií opustili klasiku a inspirovali se jednoznačně vzhledem svých designovek Cascade. Nejvíc je připomíná sloupový model této série, s tak trochu technickým označením C336. Tento téměř 125 cm vysoký „obelisk“ se podobně jako Cascade pyšní početnými zaobleními, křivkami a štíhlým designem. Svým exteriérem tak útočí zřejmě nejprve na něžnějsí polovinu lidstva, byť zešikmená horní stěna neumožňuje umístění květináčů ani jiných dekorací. Měniče jsou zakryty decentní černou textilní mřížkou se stříbrnými lištami. Ta zakrývá podstatnou část přední stěny, je však zapuštěná do těla reprosoustavy a nepůsobí tak rušivě. Přední část se dodává buď v lesklém černém klavírním laku, nebo je pokryta kvalitní imitací třešňového dřeva. Zadní část 336-ky je vždy šedočerná s výraznými svislými prolisy, které zvyšují tuhost ozvučnice. Celkové zpracování reprosoustav je na danou cenovou kategorii vysoko nadprůměrné.

OKO AUDIOFILA

     Přes krátkou dobu výskytu Classií na Slovensku je už v praxi odzkoušeno, že zarytého audiofila první pohled na Classie potěší stejně, jako jeho milovanou. Bližší pohled prozradí, že ozvučnice je vlastně odlita z plastu! Hned si vzpomene na tzv. „kelímkový efekt“, typický pro plastové reprosoustavy a na každodenní drnčení plastového světa okolo nás. Nakonec i prestižní bowersácký ulitník má domeček z čehosi podobného. Poklepáním na plastovou ozvučnici rychle zjistíme, že nedůvěru budící plast je jakýsi podezřele tuhý. Snaha o pozvednutí reprosoustav prozradí, že výrobce na této důležité části skulptury nešetřil, vždyť hmotnost každé 336-ky je 25,4 kg! Potěšitelné je, že zadní stěna 336-ky je vyzbrojená kvalitním pozlaceným terminálem, který umožňuje i bi-wiringové a bi-ampové připojení reprosoustav. Nedůvěřivé oko audiofila nakonec ještě zkontroluje basreflexový otvor s nátrubkem se zaoblenými hranami, umožňující nehlučné odfukování reprosoustavy při práci. Otvor je v horní části zadní stěny, přibližně až 1 m nad podlahou. To umožňuje „repráku“ dýchat, i když se blízko za ním nachází například nižší součást nábytku. Spodní podstava je vybavená plastovými nožičkami, které z boku přečnívají přes obrys reprosoustavy, aby byla zaručena lepší stabilita. Reprosoustava může mít gumová „chodidla“, ale můžete si je vyměnit i za kovové hroty, které jsou součástí příslušenství.

     Po odnětí textilní mřížky se objeví (překvapivě) až pětice měničů, které použitou technologií tentokrát připomenou předešlé série Alfa a Beta. Mají klasický kruhový tvar, ploché měniče ze série Cascade, tzv. panely MRS™ – Maximum Radiating Surface™, tu nenajdete. Je to pochopitelné – 336-ky musí nadělat dostatečný „bengál“ i bez subwooferu a navíc, použití panelů MRS™ by Classie posunulo asi do jiné cenové kategorie. Membrány všech měničů jsou zhotoveny z keramické vrstvy, která je zvenku „obložená“ dvěma vrstvičkami hliníku. Taková konstrukce zaručuje mimořádnou tuhost membrán při zachování minimální hmotnosti. Technologie je známá pod označením CMMD® – Ceramic Metal Matrix Diaphragm®.

     Classia C336 je vlastně „normální“ trojpásmo: výškáč má průměr 25 mm, středový reproduktor 100 mm a o basy se stará trojice basáků s průměry 165 mm. Tak je možné (i přes štíhlou linii) dosáhnout přiměřený akustický tlak.

Infinity Classia

SOULAD SMYSLŮ
     Zkušený audiofil se však nespolehne na svoje oči, veří především svým uším. Ty ho už nejednou přesvědčily, že vzhled a zvuk reprosoustavy spolu nemusí vůbec korespondovat. Tak jak je na tom Infinity Classia C336?

     Už první tóny prozrazují, že se tyto sloupky vydařily. Reprodukce je velmi homogenní, vyrovnaná, přednes neutrální. Všechna tři pásma jsou správně nadávkovaná. Jednoduše pohoda. Zvuk je spíše měkčí, dobře se poslouchá, ale je-li třeba, Infinity umí i „zatlačit“. Plastová ozvučnice nebarví zvuk, obavy z nežádoucích rezonancí nejsou na místě ani při vyšší hlasitosti. Dokonce i prostor je velmi dobrý, i přes velký počet použitých měničů.

     Ostřejší sykavky džezové krásky Diany Krall nejsou na obtíž, partička Bachman Turner Overdrive má tah a s Hughem Masekelem či Dead Can Dance sledujete, zda vám africké slunce nespálilo pokožku. Žádný žánr není propadákem, Classie C336 jsou zkrátka všežravé.

RESUMÉ

     Jen čas ukáže, kolik lidí osloví Infinity Classia C336 svým zajímavým designem a ve své cenové kategorii i výbornou reprodukcí. Ať už samostatně při poslechu stereonahrávek, nebo podporované dalšími sourozenci v domácím kině. Classie však jednoznačně mají na to, aby přinesly z kolébky finanční krize jejich šťastným majitelům namísto jobovek samé dobré zprávy.

Infinity Classia


Zdroj: HIGH END
comments powered by Disqus
comments powered by Disqus