Pravidelné fitness aneb 13 tipů jak s posilovnou neskončit po týdnu

Pravidelné fitness aneb 13 tipů jak s posilovnou neskončit po týdnu

Nemůžete se už na sebe do zrcadla ani podívat a víte, že by vám prospělo změnit životní styl? Uvažujete o tom, že by bylo vhodné začít s fitness, zapracovat na fyzické kondici, získat formu, kterou jste možná dříve měli, a po nějaké té dřině se pyšnit pěknou postavou? Potom se pravděpodobně velmi brzy začnete potýkat s otázkou motivace. Jak na to, abyste s fitness a s docházkou do posilovny neskončili po prvním týdnu?
Tip 1 – Najděte si na cvičení parťáka
     Pokud sami sobě slíbíte, že budete chodit 3x týdně cvičit, budete mít při neustále tendenci se ze cvičení sami sobě omlouvat i z malicherných důvodů. Jakmile si ale najdete na cvičení parťáka a předem si stanovíte dny, v nichž budete chodit cvičit spolu, svědomí vám nedovolí mu neustále volat a vymlouvat se, proč s ním dnes nebo příště nepůjdete.

Tip 2 – Sdělujte si zkušenosti s ostatními
     V případě, že nemůžete sehnat parťáka na cvičení, například kvůli rozdílným směnám nebo závazkům, ale máte mezi přáteli někoho, kdo do posilovny chodíte, mluvte s ním o cvičení, sdělujte mu své zkušenosti a poučte se z těch jeho. Popisujte si vzájemně svůj trénink. Pravidelně. Potom jistě nezavrhnete posilovnu, když budete mít zrovna slabší chvilku, protože byste se museli přiznat hned, jak by se vás kamarád zeptal, jak se vám naposledy cvičilo.

Tip 3 – Najděte si v posilovně kamarády
     V posilovně se dají navázat nová přátelství. Dost často se stává, že se člověk ve stejné dny a stejné časy ve fitness centru potkává se stejnými lidmi. Dávejte se s nimi do řeči. Pokud je vám někdo sympatický a rádi si s ním popovídáte, do posilovny se snáze přemluvíte i v případě, že se vám zrovna nebude chtít. Budete se totiž těšit na příjemnou společnost.

Fitness

Tip 4 – Sestavte si tréninkový plán
     Napište si do kalendáře, diáře nebo tabulky tréninkový plán a splněné tréninky si odškrtávejte. Později zhodnoťte celý měsíc, a když budou všechny tréninky odškrtané, odměňte se něčím, co máte rádi – kouskem oblečení, kosmetikou…

Tip 5 – Vyměňte váhu za metr, nebo si pořiďte motivační váhu
     Váha umí být pěkně deprimujícím strojem. Používejte místo ní raději metr. Pro pány, kteří chtějí obvykle nabrat svalovou hmotu, bude motivující objemový růst, dámy mohou těšit ubývající centimetry. Svaly jsou těžší než tuk, takže váha může být ve všech případech zavádějící.

Fitness

     Druhou možností je pořízení motivační váhy, která vám kromě celkové hmotnosti podá i informace o objemu tuku, vody a svalů v těle, takže budete vědět, jaký objem tuku jste od posledního vážení spálili a kolik svalové hmoty jste nabrali. A to je hodně příjemné povzbuzení!

Tip 6 – Slibte si odměnu
     Důležité je umět se za úspěch odměnit. V případě, že jste se rozhodli dostat se do formy, však nemůžeme myslet na dobroty. Slibte si ty pěkné kalhoty, které jsou o číslo menší než vaše stávající. Nebo tričko. Nebo něco, co vám zpříjemní další sport. Pokud patříte k milovníkům hudby, mohou to být třeba sportovní sluchátka Yurbuds nebo JBL Reflect, která vám budou moci dělat společnost kdykoli a při čemkoli, aniž by vás limitovala. Nevěříte? Podívejte se na video!


Tip 7 – Vsaďte na svůj zrak
     Umístěte si na viditelná a strategická místa fotografie vysněné postavy. Určitě máte představu toho, jak byste chtěli vypadat. Tak neváhejte a umístěte svou představu na sešit, na plochu do počítače a do mobilu nebo na ledničku (ano, toto místo je ze všech nejstrategičtější).

Tip 8 – Nechte se fitness pohltit
     Ponořte se do fitness nejen tělem, ale i duší. Hledejte inspiraci ve videích, čtěte tematické články o cvičení a výživě. Pokud sportujete i jinak než v posilovně, můžete si vše nahrát a později se motivovat svým vlastním videem – díky outdoorovým kamerám to není problém, jsou pro to stvořeny. Jděte do toho po hlavě.

Tip 9 – Nechce se vám? Zkuste změnu
     Pokud se vám dlouhodobě do posilovny nechce, ale přitom vás fitness baví, když se k němu dostanete, změňte něco. Zkuste jinou posilovnu, možná pomůže jiné prostředí a trenér. Změňte tréninkový plán nebo jen některé cviky, kupte si pěkné oblečení na cvičení, v němž se budete skvěle cítit a na které se budete vždy těšit.

Fitness

Tip 10 – Zaútočte na vlastní psychiku
     Nastavte si na určitou dobu před cvičením nějakou motivační upomínku v mobilu. Určitě na ni zapomenete a uvidíte, že s vámi text typu „never give up“ udělá divy. Internet se hemží motivačními citáty, případně si můžete vymyslet svůj vlastní. Zaber! Makej! Máš na to!

     Další variantou jak se skvěle namotivovat je možnost zhodnocení dosavadních výsledků. Pořiďte si moderní sporttester, který vám poskytne informace o tréninku a ty si potom nahrávejte na internet nebo do aplikací. Můžete je porovnávat i s kamarády, případně si cvičení sami analyzovat, například zjistit, kolik hodin jste za uplynulý měsíc cvičení věnovali nebo kolik jste spálili energie. A jak vypadá moderní sporttester v praxi?


Tip 11 – Nepodceňujte lístečky
     Představte si typickou filmovou scénu, v níž se samouk učí cizí jazyk a všude po bytě má nalepené lístečky se slovíčky. Vy si můžete vytvořit lístečků jen pár, bude to stačit. Napište si na ně něco, co vás bude motivovat, a umístěte je třeba v práci na nástěnku nebo kdekoli doma. Pište v přítomném čase a nepoužívejte podmiňovací způsob. Zahrňte do sdělení svůj cíl.
Špatně: Když tréninky nevynechám, v létě budu moci nosit tílka a nebudu se stydět za své paže.
Správně: Trénuju pravidelně, proto můžu nosit tílka a být pyšná na svoje vypracované paže.

     Když si cíl napíšeme jako hotovou věc, je pro nás automatické chodit na každý trénink, stejně tak jako si každé ráno čistíme zuby.

Tip 12 – Udělejte občas výjimku
     Ne, nenabádáme vás, abyste vynechávali tréninky. Avšak pokud vás nic nenamotivuje k tomu, abyste se vydali do fitness centra, ale na druhou stranu byste se šli proběhnout nebo máte chuť se projet na kole, tak jděte. Změna vám neuškodí.

Fitness

Tip 13 – Je to jen váš boj
     Nezapomeňte, že jste to jen a jen vy, kdo musí trénink oddřít, a taky jen a jen na vás potom budou vidět výsledky. Jednou jste se rozhodli, že dosáhnete svého cíle, tak vás přece nezastraší několik výpadků morálky. Nepřemýšlejte nad tím, že se vám nechce jít cvičit, prostě jděte a cvičte. Nemyslet na námahu a nad celou věc se povzneste. Pokud se překonáte a odtrénujete, budete mít mnohem lepší náladu a můžete na sebe být pyšní. Ovládli jste se a v ten den jste zvítězili.

     Motivaci velice těžko získáváme a snadno ztrácíme. Proto bychom měli udělat všechno proto, abychom ji nemuseli získávat znovu a znovu – je to vyčerpávající. Udržujte si pozitivní mysl, věřte ve skvělé výsledky, které se díky pravidelným tréninkům dostaví, a uvidíte, že zanedlouho na sebe budete moci být pyšní. Pojďte do toho, máte na to!
comments powered by Disqus