Můj první maraton: Zaškrtnuto, běháme,...

Můj první maraton: Zaškrtnuto, běháme,...

Knihu Maraton za 100 dní, jsem přelétla za pár hodin. Všechny rady a návody jak, kdy a kolik km běžet sem však začala aplikovat do tréninku postupně. Miloš Škorpil hned v úvodu dává otázku: Co všechno člověk musí udělat, když chce zaběhnout maraton? Nic zvláštního. Dostat se do kondice, naběhat stovky kilometrů, koupit si super výbavu? Ano, to všechno může, ale není to to nejdůležitější. Hlavní je se rozhodnout. Chci běžet!
Mnoho trenérů doporučuje absolvovat lekařskou prohlídku, přihlédnout k věku, ve kterém začínáte a či pokud jste  měli v minulosti nějaké zdravotní problémy. Mám za sebou tři operace kolena, potrhané vazy, ale jdu do toho. Do jaké kategorie běžců patřím jsem zjistila po absolvování Cooprova testu. Na ovále, nebo jiné certifikované trati zaběhněte 12 minutový běh. Běží se tempem, které je pro Vás příjemné.

1. 1300-1600 m absolutní začátečník
2. 1600-1900 m začátečník
3. 1900-2100 m víkenďák
4. 2100-2300 m sportovec

Zaběhla sem 1980m, takže sem začala trénovat podle tabulek jako víkenďák. Každý druhý den 40 minut. Po delší době bez běhání to bylo příjemné na postupné rozběhání. Nestresovalo mě, kolik kilometrů musím naběhat. Bežala som ako som sa cítila. Za 40 minút 5800-6200m. Cítila som sa šťastne.

Nehledě na fakt, že když ve svém životě uděláte změnu, tak nikdy nepřichází sama. Dominový efekt, nebo když jedna změna předchází další... první mesíc sem se trápila s bolestmi zubů, otokem tváře, chirurgickým zákrokem, herpesy, naraženým palcem na noze, ale bojovala sem dál.

Daniela Hricová
comments powered by Disqus