Je dTest opravdu objektivní?

Je dTest opravdu objektivní?

dTest se na Slovenském a Českém trhu snaží už několik let tvářit jako jediná autorita určující, co je pro spotřebitele dobér a co ne. Jejich testy se ale často nedrží pravdy a nezohledňují parametry výrobků (k čemuž jsou primárně určeny). Samozřejmě lze polemizovat donekonečna, ale nedávno vydali čistě jednostranný článek, který nás velmi pobouřil. Dokonce jsme jim psali do diskuse na jejich Facebookovou stránku a okamžitě nás smazali bez jekékoliv odpovědi! A o co jde?
Zaprvé upozorňujeme, že toto není oficiální vyjádření firmy DSI Czech, ale postřeh našeho webmastera.  12.3.2015 vydal dTest článek "Nespoléhejte na to, že prodejci umí barvy". Už jen toto napadá všechny prodejce, že jsme neschopní, barvoslepí a nerozeznáme červenou barvu od modré. Ale pojďme dál. Popisují případ rozdílu mezi červenou a růžovou barvou, což je dost diskutabilní. Na odlehčení přikládám obrázek, kolik barev rozpoznává žena a kolik muž :) 

Vnímanie farieb

Dobrá, pojďme dál. Moderní monitory pracují s více než 16 milióny barev. Navíc je důležité v jak osvětleném prostředí se na monitor díváte a na jaký kontrast a podsvícení máte monitor nastavený. U každého spotřebitele tedy není červená červenou. Pro někoho může být i růžovou. Výrobce navíc většinou označuje výrobky základními barvami. Označí výrobek jako červený a ne jako vínově červený nebo rubínově červený. 

Červená farba

Osobní příklad. Jako webadmin mám k počítači, pro větší efektivitu, připojené tři monitory. Každý je ale jiné značky a není stejně nastavený. Nejsem profesionální grafik, tak nepotřebují mít přesně nakalibrované monitory. A teď se podívejte jak jeden výrobek vypadá na těchto třech monitorech! Určitě to i u Vás vypadá jinak, protože máte jiné monitory. A jsem ještě nezasáhl do pozorovacích úhlů monitorů.

Nepřehlédněte:
Legendární značky – Salter část 5.
3monitory

Ale abych jen nehanil. Pravda je někde uprostřed. V redakci dTestu si však něco takového nedovolí napsat zákazníkům, kteří je kupují. Chyba může být i u Vás. Ať už ve vašem vnímání barev nebo špatně nastaveném monitoru. Je to od dTestu jednostranně zaměřený článek. 

A jako zákazník, máte právo vrátit produkt do 14 dní bez udání důvodu. Tomu se nebráníme, jen chceme upozornit, jak se chová tato "autorita", i když se z autoritou dá jen ztěží nazvat.

dTest farby
comments powered by Disqus