Vodu z kohoutku pije asi 85 % Čechů + další statistiky, které vás budou bavit

Vodu z kohoutku pije asi 85 % Čechů + další statistiky, které vás budou bavit

Poslední dobou se k nám z různých stran dostávají zprávy o tom, že prodeje balených vod pomalu, ale jistě klesají. Podle statistik klesly prodeje od roku 2004 do roku 2011 o 24%, což znamenalo 293 milionů litrů. Podle Českého statistického úřadu však za poslední dva roky spotřeba opět mírně roste.  Naproti tomu se začínají objevovat různé propagační akce na „kohoutkovou“ vodu. Čistá voda z kohoutku tak nenápadně začíná svou renesanci. Důkazem může být, že podle nedávných průzkumů pije vodu z domácího vodovodu přibližně 85% lidí v Česku. Co však stojí za zvyšující se spotřebou stáčené vody?
Cena je vždy až na prvním místě
Jedním ze zásadních argumentů pro většinu spotřebitelů je nepochybně cena. Pokud se má člověk rozhodnout, zda za litr vody z kohoutku zaplatí přibližně 80 haléřů, nebo si koupí jednu z nejlevnějších balených vod za 4 až 5 korun, není moc o čem přemýšlet. Navíc, zvážíme-li, že kvalita vody v české vodovodní síti patří mezi ty lepší v EU, pak veškeré argumenty hrají ve prospěch kohoutkové vody.

To si začínají uvědomovat i restauratéři a tak objevují se čím dál častěji podniky, kde si lze objednat „obyčejnou“ točenou vodu za výrazně nižší cenu, než lahvovou. Aktivně k tomu přispívá i společnost Veolia Voda, která jakožto distributor pitné vody, svůj produkt přes restaurace propaguje.

Laica
Ekologicky smýšlející spotřebitel
Dalším důvodem, proč lidé stále více pijí vodu z kohoutku, může být ekologické uvědomění. Značné množství osob totiž nesouhlasí s tím, jaké množství PET lahví kvůli baleným vodám, limonádám a sodovkám zaplavuje naši planetu. Díky tomu, že se o těchto globálních problémech stále častěji mluví, začíná přibývat lidí s pocitem odpovědnosti a tedy i těch, kteří dávají přednost vodě z vodovodu.

Zajímavým důvodem, proč mohou klesat prodeje balené vody paradoxně v letních měsících, je zákon o silničním provozu. Od 1. 7. 2006 je platné omezení jízdy nákladním vozidlům nad 3,5 tuny během letních měsíců v pátky, soboty a neděle. Nejedná se tedy o pokles prodejů kvůli nižší poptávce, ale naopak kvůli omezeným dodávkám balené vody.

Laica
Pitné vody není nikdy dost
Ať už je pokles balené vody tak dramatický, jak si výrobci stěžují, nebo ne, je jisté, že voda z kohoutku si začíná upevňovat svou pozici. Lidé stále více přemýšlejí nad tím, za co se jim vyplatí utrácet a za co nikoliv. Naštěstí se však zamýšlejí i nad tím, jaký dopad na životní prostředí mají jejich nákupy.

Právě pro tyto dvě skupiny se na trhu objevují nové produkty, které jejich snahu o levný a ekologický pitný režim usnadní. Například filtrační konvice, které upravují chuť i čistotu vody z kohoutku, se těší stále větší oblibě. V našem e-shopu je konvicím věnována celá jedna kategorie.
comments powered by Disqus