Legendární značky – Remington - část. 6

Legendární značky – Remington - část. 6

Víte, co mají společného střelné zbraně, šicí stroje, QWERTY klávesnice, holicí strojky a žehličky na vlasy? Ačkoli se to zdá značně nepravděpodobné, ba dokonce neuvěřitelné, za jejich výrobou stojí silná značka s dlouhou – takřka dvousetletou historií. Pokud před jakýmkoli milovníkem střelných zbraní zmíníte slůvko „Remington“, zaručeně si vzpomene na celý arsenál hvězdných pušek. Asociace celé řady spisovatelů a žurnalistů se budou při vyslovení této značky stáčet směrem k psacímu stroji, jehož klapky zdobilo klasické „QWERTY rozložení“. A pokud se o značce zmíníte před kteroukoli ženou či dívkou, s největší pravděpodobností vám bude pět ódy na Remington žehličky na vlasy, holicí strojky nebo fény či celé produktové řady. Jak je možné, že jedna značka chrlí do světa tolik rozdílných výrobků? Pojďme se podívat na vývoj této legendy, jež se neodmyslitelně zapsala do zbrojařské, spisovatelské i módní síně slávy.
Zpátky do minulosti
     I přesto, že je značka Remington v současné době spojována zejména s produkty pro osobní péči a hygienu mužů i žen, její počátky sahají do již zmíněného zbrojařského průmyslu. Právě na tomto místě je nutno zmínit osobnost Eliphaleta Remingtona, jehož jméno je dnes nejčastěji k nalezení pod zkratkou E. Remington. Tento výrobce, spolu se svými syny, založil významnou zbrojní společnost E. Remington & Sons, jejíž počátky se datují k roku 1816. Ve své podstatě se jednalo o nejstarší americkou puškařskou společnost, jejíž zbraně byly nejen vysoce kvalitní, ale zejména disponovaly estetickou dokonalostí, což bylo pro tuto dobu značně nezvyklé a o to žádoucí.

E. Remington

Od zbraní až k psacímu stroji
     Jelikož byl Eliphalet Remington všestranně nadaný a nechal se ovlivnit názory svého okolí i tržní poptávkou, v průběhu let se zaměřil také na výrobu šicích strojů či zemědělského nářadí. Jeho největší vášní ovšem stále zůstávaly zbraně, kterým jednoduše propadnul tělem i duší. Protože byl ve svém oboru skutečným mistrem, jeho zbraně putovaly v obřích zásilkách takřka po celém světě. Když se o úspěchu rodinného podniku E. Remington & Sons dozvěděl vynálezce Christopher Sholes, oslovil Eliphaleta se zajímavou nabídkou. Chtěl na trh uvést absolutní novinku, která by ulehčila práci všem lidem napříč kontinenty. A jelikož Eliphalet Remington byl člověk zvídavý a zvědavý, ke spolupráci se nechal přemluvit. Z tohoto unikátního spojení vznikl roku 1878 psací stroj, jehož klapky byly rozmístěny dle pravidel QWERTY klávesnice.

Prvý písací stroj Remington

Fúze, rozdělení a spojení společností Remington

     Jelikož se firmě Remington dařilo jak na poli zbrojním, tak v oblasti psacích strojů a dalších kancelářských potřeb, její zástupci se rozhodli sortiment diferenciovat a pro oblast psacích strojů vytvořili společnost Remington Typewriter Company. Ta byla v roce 1927 následně spojena s Rand Kardex Corporation, aby se mohla o několik let později přetransformovat v Remington Rand a stát se tak vládnoucím gigantem v oblasti kancelářského vybavení pro firmy i jednotlivce. A jelikož už značka Remington ovládla prakticky celý trh se zbraněmi i kancelářským vybavením, bylo na čase přijít s něčím novým a neotřelým. V roce 1937 se tedy Remington začal specializovat na osobní hygienu a při této příležitosti uvedl na trh první holicí strojek, který je znám pod pojmem Model E.

Nepřehlédněte:
Otázky a odpovědi k AirFree čističkám vzduchu
Remington Model E

Remington nově ovládá i trh s výrobky pro osobní hygienu
     Jelikož patřil holicí strojek k naprosto novým a doposud neznámým vynálezům, po jeho prvních dodávkách se doslova zaprášilo. Protože bylo potřeba zákazníky udržet v neustálém napětí, rozhodla se firma Remington přijít na trh s novou inovací – nabíjecím holicím strojkem, který byl napájen nikl-kadmiovou baterií. Ta v sobě uchovávala dostatek energie pro několikadenní holení bez nutnosti neustálého nabíjení. Není divu, že strojek si okamžitě oblíbil i herec Victor Kiam, jenž společnost o něco později odkoupil. Od 90. let 20. století se na trhu začaly kromě holicích strojků pro muže a ženy objevovat také výrobky určené k péči o vlasy.

Victor Kiam
Nejlepší z nejlepších
     Od roku 2003 byla značka Remington součástí gigantu Rayovac/Varta, známého také jako  Spectrum Brands. Spectrum Brands patří mezi zajímavé investiční společnosti vlastníci nejvýznamnější světové značky spotřebního zboží. V této souvislosti můžeme zmínit například značky VARTA, Tetra, Villeroy&Boch, Stanley, Russell Hobbs a další zvučná jména, která jsou synonymem dokonalosti a nadčasových vysoce kvalitních výrobků.

Spectrum Brands
Gigant v oblasti kosmetické péče pro muže i ženy
     Inovace samozřejmě nebraly konce. V roce 2005 vstoupil na trhu první zastřihovač chloupků a firma zažila nebývalý rozmach typický pro období zbrojařské éry. O tři roky později - přesně v roce 2008 zajásaly všechny ženy a majitelky neposedného vlasového porostu – Remington totiž na trh uvedl první keramickou žehličku na vlasy s mikro kondicionérem, která jejich neposedné kudrny zkrotila jednou pro vždy (nebo alespoň do dalšího umytí). Rok 2010 se pak nesl v duchu prvního IPL epilátoru pro domácí použití. A aby nebyla stávající nabídka zaměřená výlučně na ženy a muži nepřišli zkrátka, v roce 2011 mohli i oni obohatit svou výbavu o první dotykový holicí strojek. V současné době společnost pracuje na vylepšování stávajících produktových řad a vytváření řad nových.

Chlupatá třešnička na dortu
     Ať již patříte mezi milovníky sortimentu Remington nebo jste k jednotlivým výrobkům značně skeptičtí, chladnými vás zaručeně nenechají kontroverzní reklamy tohoto světoznámého giganta, které se jen hemží obnaženými mužskými hýžděmi, ženskými přednostmi i „zadnostmi“ i netradičními modely, jenž trichofobiky (pozn. redakce: osoby trpící úzkostnou fobií z chloupků a chlupatých předmětů) dovádějí ke stavům paniky a absolutního šílenství. Najdete odvahu pro zhlédnutí jednotlivých reklamních spotů?
comments powered by Disqus