Z WTCC 2015 Slovakia Ring jsme si přivezli exkluzivní rozhovor s generálním manažerem Kenwood!

Z WTCC 2015 Slovakia Ring jsme si přivezli exkluzivní rozhovor s generálním manažerem Kenwood!

Nebudeme si lhát, uplynulý víkend byl pro Slovensko velmi rušný. Mimo jiné, se v neděli konaly na Slovensku závody WTCC 2015 a mladší diváci mohli zažít tak nějak Need for Speed naživo se vším, co k tomu patří - kromě pohledných žen jsme tu viděli dav fanoušků a upravená vozidla. No a k nim už neodmyslitelně patří renomovaný výrobce infotainment systémů Kenwood, které ve svém stánku prezentoval vícero novinek včetně sluchátek a Dash Cam. Naše redakce nezůstala jen u testování produktů a rozhodla se udělat rozhovor s generálním manažerem pro prodej a marketing Kenwood a JVC, Guyem Lembrechtsem.
LsA: Hned na úvod se vám musím pochlubit, měl jsem možnost testovat vaši Kenwood Dash Cam a musím říct, že výstup obrazu byl skutečně vynikající, obzvlášť pokud jde o noční záběry. Plánujete do budoucna rozvíjet sérii Dash kamer? Přeci jen se dash kamery prodávají dlouhé roky a Kenwood vstoupil do těchto vod teprve na jaře. Nejedná se tedy o ojedinélý pokus?

Guy Lembrechts: Toto je naše první kamera. Víme, že trh existuje už dlouhou dobu a navenek to může působit překvapivě, že i my jsme vyrobili svou dash kameru. Ve skutečnosti to ale není tak velké překvapení. Jsme totiž součástí většího celku, JVC Kenwood. Kenwood se specializuje na automobily. JVC se síce věnuje autům též, ale jeho prioritou je video, takže naše Dash cam je výsledkem spolupráce dvou divízí. Navíc, v automobilovém světě prezentuje Kenwood kvalitu a očekáváme, že v budoucích měsících nastane „exploze“ dash kamer. Kamery budou potřebna i v samořídících vozidlech. Taková auta potřebují vidět všechno kolem sebe a tak dnes zjišťujeme, zda je trh otevřený pro taková řešení. Každopádně, naše produkty získávají popularitu po zhruba 2-3 měsících na trhu a když vidíme úspěch, začínáme se plně soustředit na další generaci produktu. Inženýři v Japonsku už teď pracují na druhé generaci, o které vám ale nemohu mnoho říct (však víte, konkurence). Druhá generace bude ale více propojená s multimediálními systémy. Zpočátku plánujeme podporovat jen produkty Kenwood a s odstupem času se může objevit kompatibilita s konkurenčními produkty. Chceme vám ale ukázat, že my neprodáváme krabice s produkty - my prodáváme řešení a to je budoucnost JVC Kenwood-u. Samozřejmě, je to prospěšné pro obě strany. Pokud tedy jde o dash kamery, nemůžeme říct, že eventuálně vyrobíme druhý model. Určitě budeme pokračovat dál.

WTTC Kenwood

LsA: Když už jsme začali kamerami, nepohráváte si i s myšlenkou vlastní akční kamery? Přeci jen systém už máte a hardware, jak se zdá, také.

Guy Lembrechts: JVC a Kenwood jsou dvě značky. JVC už má za sebou dvě generace akčních kamer, ale v současnosti nevidí důvod, proč pracovat na třetí generaci. Soustředíme se na trhy, na kterých umíme získat silné postavení a pokud jde o akční kamery, tam už má GoPro téměř monopolní postavení. Ani Kenwood neplánuje vyrábět akční kamery, není možné udělat lepší akční kameru a prodávat ji za nižší cenu než GoPro. Teď čerstvě vstoupil na trh dash kamer se svým produktem a je jasné, že do budoucna budeme vylepšovat právě ty.

WTTC Kenwood

LsA: Hlavní důvod, proč je Kenwood i na dnešních WTCC, jsou multimediální systémy. Můžete nám prozradit, jaké jsou největší novinky přicházející tento rok a co očekávali lidé během posledních pár let?

Guy Lembrechts: Co máme nového? No přeci multimediální systémy DNX a DNN J. Máme připravenou jednu zásadní novinku. Naše systémy odteď obsahují navigaci Garmin a to, co byl kdysy samostatně prodávaný produkt je teď nainstalováno přímo v našich systémech. To je jedna z věcí, které lidé žádalí nejvíce. Znamená to hned několik výhod - navigace je přímo v ceně našeho produktu a po dobu tří let mají možnost si stáhnout bezplatnou každoroční aktualizaci map. Výhodu to představuje i tehdy, když člověk prodává svoje auto - předáváte ho totiž rovnou s GPS navigací. 

WTTC Kenwood

LsA: V současné době už vyjíždí z výrobních linek první vozidla se zabudovaným systémem Androind Auto nebo Apple CarPlay. Vnímáte tyto systémy jako konkurenci nebo naopak jako doplněk pro své produkty?

Guy Lembrechts: Má to svoje výhody i nevýhody. Předinstalované multimediální systémy jsou velmi jednoduché, vlastně nabízí CD přehrávač a 6 tlačítek k tomu. Lidí si na ně velmi rychle zvyknou a naučí se pracovat s multimediálními systémy. Zpočátku sice mají obavy, na co jim bude tak velká obrazovka, ale postupem času začnou zjišťovat, že by chtěli více funkcí a zde přicházíme na řadu my s našim portfoliem. Zákazník si v tu chvíli vybere pokročilý systém a většinou to bývá tak, že když se po 4-5 letech rozhodne koupit nové auto, zároveň si koupí pokročilejší multimediální systém, protože ten základní už nesplňuje jeho potřeby. Ale je vidět, že základní systémy mají vlyv na trh – menší výrobci odchádzí z trhu a teď na něm najdete jen ty, co už mají stabilní postavení – Kenwood, Pioneer a JVC, které ale narozdíl od Kenwoodu nenabízí GPS navigaci.

A samozřejmě tu jsou potom výrobci jako Alpine nebo Clarion. U systémů je důležitá konektivita, ve které pokročilé multimediální systémy excelují. Běžné systémy nabízí jen určité možnosti připojení - například CarPlay podporuje jen iPhone. My plánujeme obohatit naše systémy o podporu CarPlay a Android Auto už příští rok, ale už v auguste/srpnu nebo septembri/září budete mít možnost mirrorovat smartphon s Androidem. Tyto systémy nás zároveň nutí přicházet s inovacemi. Příkladem je naše partnerství s Garmin a jako jediní nabízíme bezplatné aktualizace GPS navigace po dobu 3 let. Také nabízíme na dva roky zadarmo prémiový systém Inrix. Umožňuje vám zjistit situaci na cestách v reálném čase. Můžete tedy včas zareagovat. Systém jsem viděl poprvé před 3 lety v Izraeli, kde je velmi populární a jsme rádi, že ho odteď mohou naši zákazníci používat i kdekoliv jinde ve světě.

WTTC Kenwood

LsA: V poslední době slýchám čím dál tím víc o takzvaných self-driving vozidlech. Je to podlel vás opravdu budoucnost, kterou zažije ještě naše generace nebo je to hudba daleké budoucnosti? Plánuje i Kenwood dělat nějaký výzkum nebo dokonce produkty související s self-drivingem?

Guy Lembrechts: Z určitého hlediska je to budoucnost pro všechny z nás. Už teď probíhá hodně testů. Samořídíci auta budou vyžadovat kamery, aby viděly všechno kolem sebe. Naši inženýři v Japonsku teď zjišťují všechno důležité kolem "očí" pro inteligentní auta. Do 10 let budeme velmi důležitou značkou a to nejen pro koncové zákazníky, ale i pro automobilky a věříme, že naše řešení budou uplatněna i při samořídících vozech.

WTTC Kenwood

LsA: Vy jste však na letošní WTCC nepřivezli jen multimediální systémy, ale i nová sluchátka. Čím jsou výjimečná a proč by po nich měli naši čtenáři sáhnout?

Guy Lembrechts: Audio technika není v případě Kenwoodu nějakou velkou novinkou. Vyráběli jsme ji, ale pod tlakem konkurence jsme se jí přestali věnovat. Snažíme se ale pricházet s inovacemi a právě v dnešní době se nám naskytla vhodná příležitost. Když se procházíte venku, vidíte množství mladých lidí se sluchátky na uších. Rozhodli jsme se vrátit k tomu, co jsme dělali doposud, ale trochu jiným stylem - máme tu svoje první tři modely sluchátek. Pro Kenwood je důležitá kvalita a pro zákazníky také design. Proto chceme zaujmout lidi designem, vysokou kvalitou zvuku a v neposlední řadě, Kenwood dnes lidé považují za symbol kvality. Chceme tedy, aby byli naši zákazníci spokojení a samozřejmě očekáváme, že když si je oblíbí, doporučí je i svým přátelům. Ale jak se nám to podařilo, o tom už rozhodují zákazníci. Naše novinky se dostávají na trh v auguste/srpnu aj inak to nebude ani v případě našich sluchátek.

WTTC Kenwood

LsA: Ok, však my se na ně podíváme v recenzi. Velmi Vám děkuji za rozhovor a mám na Vás ještě poslední otázku. Kdo podle Vás vyhraje WTCC Slovakia Ring? Díky moc a ať se daří!

Guy Lembrechts: Pomozte mi vybrat (smích).

WTTC Kenwood
comments powered by Disqus