Recenze: JBL Trip

Recenze: JBL Trip

V případě, že chce řidič telefonovat za jízdy a nemá či nechce používat hands-free sadu či sluchátka, a rádio v jeho autě nepodporuje Bluetooth, nemá už mnoho řešení, která by byla v souladu se zákony. JBL ale prezentuje nový způsob řešení tohoto problému, a to bezdrátový reproduktor určený ať už do auta nebo do interiéru – nazývá se Trip.
Balení je jednoduché – produkt přišel v kartonové krabici, ve které se krom něho nachází ještě plechový klip na připevnění do auta, plochý microUSB kabel na nabíjení reproduktoru a manuály. AC adaptér v balení nenajdeme. Celkově teda výbavu v balení považujeme jen za to nutné – nic míň, nic víc.

JBL Trip

Reproduktor vypadá minimalisticky, má tvar elipsoidu a nenajdeme na něm tedy ani jeden ostrý roh, téměř vše je zaoblené. Díky tomu se pohodlně přenáší z místa na místo a tomu pomáhají i jeho poměrně malé rozměry a nízká hmotnost. Na přední straně si každý hned všimne velké mřížky, v jejímž středu se nachází logo JBL. Pod ním je umístěna modro-oranžová LED dioda, která signalizuje stav připojení přes Bluetooth nebo nabití baterie.

JBL Trip

Na jeho vrchní hraně (která je ve středu mírně skosená) najdeme čtyř kapacitní tlačítka a to tlačítko na snížení hlasitosti, na ukončení hovoru, spuštění hlasového asistenta a zvýšení hlasitosti (zleva doprava). Napravo najdeme dvě tlačítka – první, kapacitní, slouží ke spuštění párovacího módu a druhé, hardwarové, je určeno k napájení. Na levé straně nenajdeme nic a na spodní hraně se nachází microUSB nabíjecí port.

JBL Trip

Nejzajímavější částí je podle nás zadní strana – kromě všech potřebných textů, certifikací a specifikací jsou na ní totiž dva poměrně velké magnety. Tu nám na pomoc příjde klip z balení. Ten je jednoduchý a ohnutý do tvaru U. Na straně, která se připojuje, najdeme dvě vypoukliny pro vložení do děr s magnety a logo JBL. Jinak je ale klip plochý. Při prvním opatrném zacvaknutí klipu do reproduktoru jsme byli překvapeni – magnety mají neskutečnou sílu a spojí se, i když je mezi nimi pěticentimetrová vzdálenost, kdy se téměř vytrhnou z ruky.

JBL Trip

Po spojení reproduktoru s klipem (což by bylo možné zvládnout klidně i v polospánku) ho můžeme vložit do auta. Tam se připína na sluneční clonu. Nám se ho ale podařilo pripnout i na jiná místa, a tady jsme klip nepotřebovali. Na mřížce klimatizace sice držel dost, překvapeni jsme ale byli po jeho položení na adhézní podložku na smartphon – tam držel silněji než na klipu.

JBL Trip

Potom reproduktor můžeme zapnout, přičemž při spuštění a vypnutí zazní znělka, při spuštění jde o zvuk nastartování motoru a při vypnutí reproduktoru zase o zvuk vypnutí motoru. To považujeme za malý, ale příjemný detail, který přidává na pocitu, že reproduktor je určen do auta.

JBL Trip

Potom přichází na řadu spárování se zařízením přes Bluetooth – tu jsme neměli žádné problémy na několika zařízeních (Samsung Galaxy A3/A5, oba 2016), Lenovo A6000 Plus, Huawei Ascend P7, Xiaomi Redmi 1) a na posledních dvou smartphon dokonce ukazoval stav baterie reproduktoru. Spárování proběhne jednoduše – po podržení reproduktoru je slyšet tón, který signalizuje, že je čas pripojit se. Hned, jsk jsme tak učinili, zazněly tři tóny.

JBL Trip

Následně přišlo na řadu přehrávání hudby. Tu jsme byli kvalitou unešení – frekvenční rozsah byl velký, výšky pevné, strední tóny čisté a basy silné (avšak ne tolik, aby se reproduktor třásl). Jeden 40 mm měnič teda chválíme a v kategorii reproduktorů patří k nejlepším. Tu ale podporované funkce nekončí. Samozřejmě, podporované je i hands-free telefonování. Tu je hovory možné přijímat pomocí tlačítka se symbolem sluchátka. I když byla kvalita, kterou jsme druhou stranu slyšeli dobrá, hlasitost se nám po připojení nenastavila na nejvyšší možnou úroveň a to je teda malý chyták, na který si třeba dávat pozor.

JBL Trip

Malé výhrady máme i vůči vestavěnému mikrofonu – při pohledu na reproduktor sice zachytává lepší zvuk, jako při namíření úst jinam, v obou případech ale podle nás zněl trochu plechově. Při sklopení slneční clonu je nepraktické dívat se na reproduktor, jelikož se pozornost řidiče snižuje a riziko havárie roste, rozdíl mezi díváním se a nedíváním se na reproduktor ale není příliš velký (i když to trochu pomůže), a teda to až tak nevadí. Za to je ale celkem dobrá filtrace okolního šumu, hluk odstraní z jakéhokoliv auta, ale po přesunutí do těžkých stavebních strojů toho nebylo mnoho slyšet.

JBL Trip

JBL Trip ale nepodporuje jen to – je pomocí něho možné zavolat hlasovou asistentku Siri nebo Google Now a zeptat se na cokoliv, samozřejmě, za přítomnosti internetového připojení. Kromě toho dokáže přes Bluetooth přijímat i příkazy z navigace a aplikace ADAS. Je pomocí něho možné i poslouchat rádio a tak zachytit zprávy nebo hlášení o situaci na cestách. Trip ale není užitečný jen v autě. Po zaparkování je možné si ho vzít do interiéru, kde je možné s poslechem hudby pokračovat.

JBL Trip

A to vydrží dost dlouho –  na jedno nabití vydrží přehrávání hudby až 8 hodin, při používání jen jako hands-free soupravu až 20 hodin a v pohotovostním režimu až 200. Neměl by teda mít problém zvládnout jednu cestu  z Bratislavy do Košic. A nabíjení je též poměrně rychlé – reproduktor je možné nabíjeti při používání, baterii doplníte teda i za jízdy.

JBL Trip

Celkově jsme s reproduktorem JBL Trip velmi spokojeni – přináší pěkný, jednoduchý a příjemný design, kvalitní zvuk, podporu Siri a Google Now a výdrž, která postačí na jeden krátký pracovní den. Kvalita mikrofonu bude ale vadit nejednomu člověku na druhé straně hovoru. A druhým problémem by pro někoho mohla být i cena – 2 700 Kč za takový reproduktor je jednoduše trochu moc. Samozřejmě, dvě pokuty za telefonování za volantem vyjdou na víc, ale existují i levnější alternatívy, které sice nepřinesou lepší zvuk nebo víc funkcí, ale rozhodně stojí méně.
comments powered by Disqus