
Legendární značky - Kenwood - část 7 (neotřesitelné synonymum nadčasových rádií, receiverů a zesilovačů)
Zmátl vás název značky a divíte se, co by firma vyrábějící kuchyňské roboty dělala s audio vybavením do aut? Není divu. Mate i samotná podoba log obou společností – ta se liší pouze v drobnosti. Zatímco za výrobou pomocníků do kuchyně stojí britská firma Kenwood, která začala domácnosti obohacovat v roce 1947, Kenwood vyrábějící audio zařízení má původ v Japonsku – vznikla v roce 1946 v japonském Komagane pod názvem Kasuga Radio. Historie bohatá na zlomové momenty, ale především její produkty, které nikdy nezklamou. To je to, co z Kenwood dělá legendu.
Kde je ještě rozdíl?
Samozřejmě, ten zásadní rozdíl už jsme prozradili. Jedna firma, britská, vyrábí pomocníky do domácnosti, druhá, japonská, se specializuje na audio v automobilech. Logo japonské společnosti se liší červeným trojúhelníkem nad písmenem W, britská firma má zčásti červené písmeno K. A zatím co britský Kenwood se jmenuje striktně po svém zakladateli Kenethu Woodovi – Ken+Wood, japonská společnost dospěla k názvu po otevření zahraniční pobočky v Americe, kdy chtěla, aby název společnost zněl více anglicky. Použila proto křestní jméno Ken, které se používá v Americe i Japonsku, a přidala wood (dřevo), v čemž můžeme spatřovat odkaz na používaný materiál.
Historie plná úspěchů
Kenwood se zpočátku specializoval na rádiovou komunikaci a záhy se stal lídrem na trhu. Jen 3 roky po svém vzniku představil vůbec první vysokofrekvenční transformátor. Během 50. let se firma soustředila na zdokonalování svých dosavadních produktů. V roce 1957 představili vývojáři z Kenwood první v Japonsku vyrobený FM tuner, který byl schopen zpracovat a dekódovat vysokofrekvenční signál získaný z antény. Zhruba ve stejný moment začala firma vyrábět takové vymoženosti jako osciloskopy nebo voltmetry. Kvůli širokému spektru aktivit došlo k přejmenování společnosti na Trio-Kenwood Corporation.
Pokračovala nezastavitelná chuť vývojářů stvořit něco nového. Povedlo se jim to například u pevného zesilovače, který byl vůbec první svého druhu v Japonsku. Následovala zásadní změna – v rámci elektronického průmyslu se začaly k výrobě tranzistorů používat elektronky.
70. léta – to nejlepší, co Kenwood potkalo
70. léta znamenala pro společnost Kenwood velmi úspěšné období. Prodeje se zvyšovaly a ruku v ruce s tím stoupaly i hodnoty akcií. Firma Trio-Kenwood se rozšířila do celého světa a v polovině 70. let tvořila ve Spojených státech asi 70 % amatérského rozhlasového trhu. Došlo k představení prvního zesilovače s duálním zdrojem energie a zasáhla i do cenové politiky – 40wattový přijímač prodávala za méně než 300 dolarů, což bylo do té doby nepředstavitelné. Během následujících 2 let se tento přijímač prodával lépe než všechny ostatní srovnatelné produkty, které byly na trhu dostupné. V roce 1977 představil Kenwood první zesilovač s přímým pohonem, který minimalizoval nechtěnou mechanickou a akustickou zpětnou vazbu. Konec 70. let se linul v duchu inovace zesilovačů.
Když řekneme „Kenwood“, měli bychom si představit rádio a z něho vycházející receivery a zesilovače. Na přelomu tisíciletí bylo neotřesitelným synonymem pro kvalitní rádia, pro autoritu mezi černou elektronikou. Tehdejší konkurence na něj byla krátká, a ani ta dnešní to s Kenwoodem nemá příliš jednoduché.
80. léta – počátek audia v autech
Už v počátku 80. let začal Kenwood v Japonsku i Americe vyvíjet audio produkty určené k použití v automobilech. Klasická zařízení sloužící k přehrávání kazet šla na odbyt až nepředstavitelně. Následovalo vyvinutí CD přehrávače, stereo systému do aut a mobilního rádia. V roce 1986 se společnost přejmenovala na Kenwood Corporation.
Od „devadesátek“ do současnosti
Od 90. let se společnost Kenwood začala hodně zaměřovat na design svých produktů, aby byla schopna konkurovat ostatním hráčům na trhu. V roce 1991 začala společnost spolupracovat s McLaren a od té doby jí dodává bezdrátové radiokomunikační zařízení pro závody Formule 1. O 4 roky později se dostala značka Kenwood až do vesmíru – jejich zařízení bylo použito na vesmírné stanici Mir.
V roce 2008 došlo k další změně v názvu, a to po uzavření dohody s firmou JVC, která se dostala pod manažerskou kontrolu Kenwoodu. Nový název byl JVCKENWOOD Holding.
Za zmínku určitě stojí velmi úspěšná divize Kenwoodu v oblasti vysílaček, které vycházejí z obrovských zkušeností s rádiovým signálem. Pro profesionály, jako jsou taxislužby nebo záchranářské organizace, jsou radiostanice Kenwood velmi vážnou alternativou proti „Mkové“ konkurenci. Jedenácté září 2001 bylo černým dnem pro bezpečnost USA. V New Yorku po pádu Dvojčat postupně vypadávaly celé oblasti ze signálu GSM. V tomto a bezprostředním období po události byl Kenwood jako jediný schopný zareagovat pružnými dodávkami na řešení situace a alternativní řešení i pro buducnost. Pro Kenwood tato událost znamenala paradoxně velmi významný moment a převahu v radiokomunikacích na americkém trhu.
Od roku 2011 nese společnost jméno JVC Kenwood Corporation.
Další zajímavosti o Kenwood v bodech:
- jde o jednoho z nejlepších výrobců FM tunerů v autorádiích
- překvapením, které konkurence nebyla po dlouhou dobu schopna pokořit, byla řada rádií D-MASK – z nenápadného panelu se rázem při stlačení stalo rádio. A pokud ho majitel nechtěl ani takto zamaskované nechat v automobilu, mohl ho odepnout úplně, jak je to běžné dodnes.
- za modelovou řadu rádií KVT společnost několikrát získala cenu EISA. Modely jsou známé pro svou výsuvnou obrazovku, takže na nich lze přehrát nejen audio, ale i video. Tzv. multimediální vysouvačky si získaly oblibu po celém světě. Z rádiového panelu se při zapnutí zapalování vysune sklopená obrazovka, sama se nastaví, aby na ni řidič viděl (slouží k tomu možnost nastavení do 4 poloh), a čeká na další pokyny. Je libo připojit iPod, použít USB nebo Bluetooth nebo přehrát DVD? Žádný problém.
- v Americe existují 2 města se jménem Kenwood, jedna z městských částí Chicaga se jmenuje také tak, stejně se jmenuje i jedna značka vína
- Kenwood spolupracuje se značkou Garmin – díky této spolupráci vznikají špičkové navigace s přesnými mapami, jaké se u konkurence jen tak nevidí. Plnohodnotná navigace nabízí jednoduché a přehledné menu, skvělé pokrytí map a jejich pravidelné aktualizace.
Popularita Kenwoodu motivovala tvůrce videí k tvorbě stovek humorných spotů. Jedno z nich jsme pro vás vybrali, podívejte se zde.
Společnost Kenwood je vskutku legendou na trhu a po přečtení tohoto článku už je jistě jasné, proč. Její historie je plná úspěchů a převratů na poli techniky a vývoje audio průmyslu. Teď můžeme jen čekat, čím nás překvapí příště.
Samozřejmě, ten zásadní rozdíl už jsme prozradili. Jedna firma, britská, vyrábí pomocníky do domácnosti, druhá, japonská, se specializuje na audio v automobilech. Logo japonské společnosti se liší červeným trojúhelníkem nad písmenem W, britská firma má zčásti červené písmeno K. A zatím co britský Kenwood se jmenuje striktně po svém zakladateli Kenethu Woodovi – Ken+Wood, japonská společnost dospěla k názvu po otevření zahraniční pobočky v Americe, kdy chtěla, aby název společnost zněl více anglicky. Použila proto křestní jméno Ken, které se používá v Americe i Japonsku, a přidala wood (dřevo), v čemž můžeme spatřovat odkaz na používaný materiál.

Historie plná úspěchů
Kenwood se zpočátku specializoval na rádiovou komunikaci a záhy se stal lídrem na trhu. Jen 3 roky po svém vzniku představil vůbec první vysokofrekvenční transformátor. Během 50. let se firma soustředila na zdokonalování svých dosavadních produktů. V roce 1957 představili vývojáři z Kenwood první v Japonsku vyrobený FM tuner, který byl schopen zpracovat a dekódovat vysokofrekvenční signál získaný z antény. Zhruba ve stejný moment začala firma vyrábět takové vymoženosti jako osciloskopy nebo voltmetry. Kvůli širokému spektru aktivit došlo k přejmenování společnosti na Trio-Kenwood Corporation.
Pokračovala nezastavitelná chuť vývojářů stvořit něco nového. Povedlo se jim to například u pevného zesilovače, který byl vůbec první svého druhu v Japonsku. Následovala zásadní změna – v rámci elektronického průmyslu se začaly k výrobě tranzistorů používat elektronky.
70. léta – to nejlepší, co Kenwood potkalo
70. léta znamenala pro společnost Kenwood velmi úspěšné období. Prodeje se zvyšovaly a ruku v ruce s tím stoupaly i hodnoty akcií. Firma Trio-Kenwood se rozšířila do celého světa a v polovině 70. let tvořila ve Spojených státech asi 70 % amatérského rozhlasového trhu. Došlo k představení prvního zesilovače s duálním zdrojem energie a zasáhla i do cenové politiky – 40wattový přijímač prodávala za méně než 300 dolarů, což bylo do té doby nepředstavitelné. Během následujících 2 let se tento přijímač prodával lépe než všechny ostatní srovnatelné produkty, které byly na trhu dostupné. V roce 1977 představil Kenwood první zesilovač s přímým pohonem, který minimalizoval nechtěnou mechanickou a akustickou zpětnou vazbu. Konec 70. let se linul v duchu inovace zesilovačů.
Nepřehlédněte:
Variable illumination

Když řekneme „Kenwood“, měli bychom si představit rádio a z něho vycházející receivery a zesilovače. Na přelomu tisíciletí bylo neotřesitelným synonymem pro kvalitní rádia, pro autoritu mezi černou elektronikou. Tehdejší konkurence na něj byla krátká, a ani ta dnešní to s Kenwoodem nemá příliš jednoduché.
80. léta – počátek audia v autech
Už v počátku 80. let začal Kenwood v Japonsku i Americe vyvíjet audio produkty určené k použití v automobilech. Klasická zařízení sloužící k přehrávání kazet šla na odbyt až nepředstavitelně. Následovalo vyvinutí CD přehrávače, stereo systému do aut a mobilního rádia. V roce 1986 se společnost přejmenovala na Kenwood Corporation.

Od „devadesátek“ do současnosti
Od 90. let se společnost Kenwood začala hodně zaměřovat na design svých produktů, aby byla schopna konkurovat ostatním hráčům na trhu. V roce 1991 začala společnost spolupracovat s McLaren a od té doby jí dodává bezdrátové radiokomunikační zařízení pro závody Formule 1. O 4 roky později se dostala značka Kenwood až do vesmíru – jejich zařízení bylo použito na vesmírné stanici Mir.

V roce 2008 došlo k další změně v názvu, a to po uzavření dohody s firmou JVC, která se dostala pod manažerskou kontrolu Kenwoodu. Nový název byl JVCKENWOOD Holding.
Za zmínku určitě stojí velmi úspěšná divize Kenwoodu v oblasti vysílaček, které vycházejí z obrovských zkušeností s rádiovým signálem. Pro profesionály, jako jsou taxislužby nebo záchranářské organizace, jsou radiostanice Kenwood velmi vážnou alternativou proti „Mkové“ konkurenci. Jedenácté září 2001 bylo černým dnem pro bezpečnost USA. V New Yorku po pádu Dvojčat postupně vypadávaly celé oblasti ze signálu GSM. V tomto a bezprostředním období po události byl Kenwood jako jediný schopný zareagovat pružnými dodávkami na řešení situace a alternativní řešení i pro buducnost. Pro Kenwood tato událost znamenala paradoxně velmi významný moment a převahu v radiokomunikacích na americkém trhu.
Nepřehlédněte:
Netradičný test DNX-7260BT a DNX-9260BT
Další zajímavosti o Kenwood v bodech:
- jde o jednoho z nejlepších výrobců FM tunerů v autorádiích
- překvapením, které konkurence nebyla po dlouhou dobu schopna pokořit, byla řada rádií D-MASK – z nenápadného panelu se rázem při stlačení stalo rádio. A pokud ho majitel nechtěl ani takto zamaskované nechat v automobilu, mohl ho odepnout úplně, jak je to běžné dodnes.

- za modelovou řadu rádií KVT společnost několikrát získala cenu EISA. Modely jsou známé pro svou výsuvnou obrazovku, takže na nich lze přehrát nejen audio, ale i video. Tzv. multimediální vysouvačky si získaly oblibu po celém světě. Z rádiového panelu se při zapnutí zapalování vysune sklopená obrazovka, sama se nastaví, aby na ni řidič viděl (slouží k tomu možnost nastavení do 4 poloh), a čeká na další pokyny. Je libo připojit iPod, použít USB nebo Bluetooth nebo přehrát DVD? Žádný problém.

- v Americe existují 2 města se jménem Kenwood, jedna z městských částí Chicaga se jmenuje také tak, stejně se jmenuje i jedna značka vína
- Kenwood spolupracuje se značkou Garmin – díky této spolupráci vznikají špičkové navigace s přesnými mapami, jaké se u konkurence jen tak nevidí. Plnohodnotná navigace nabízí jednoduché a přehledné menu, skvělé pokrytí map a jejich pravidelné aktualizace.
Nepřehlédněte:
Nebojte se tmy

Popularita Kenwoodu motivovala tvůrce videí k tvorbě stovek humorných spotů. Jedno z nich jsme pro vás vybrali, podívejte se zde.
Společnost Kenwood je vskutku legendou na trhu a po přečtení tohoto článku už je jistě jasné, proč. Její historie je plná úspěchů a převratů na poli techniky a vývoje audio průmyslu. Teď můžeme jen čekat, čím nás překvapí příště.