Recenze JBL Clip+: Malý a odolný společník

Harman, respektive jeho divize JBL, se rozhodla letošní léto přijít s kolekcí reproduktorů odolných vůči kapkám vody a právě teď si zrecenzujeme jeden z nich. Od našeho partnera DSI Slovakia jsme totiž obdrželi na recenzi drobný přenosný reproduktor JBL Clip+, který je duchovním nástupcem recezovaného JBL Micro Wireless a zároveň je aktualizovaným modelem loňského JBL Clip. Je proto čas navštívit sféru absolutního minimalismu a podívat sa na jeden z nejmenších Bluetooth reproduktorů, který vás ale může přesvědčit, že i malé reproduktory mohou potěšit.
Už samotné balení produktu prezentuje klíčovou novinku oproti předešlému modelu. Najdeme na něm totiž vyobrazenou vodu, která příjemně ladí s bílým pozadím. Vnitřek je celkem obyčejný, najdete v něm oranžový kabel, dokumentaci a samozřejmě reproduktor.

JBL Clip+

Ten si udržuje stejný tvar a rozměry jako předešlé modely. Opět se teda jedná o hrubší kruh, po jehož boku najdeme tlačítka. Tentokrát jsou pod pogumovaným povrchem. Najdete jich tu hned několik, v první řadě to jsou tlačtíka na ovládání hlasitosti a na zapnutí reproduktoru. Následuje tlačítko pro zviditelnění Bluetooth antény, abyste mohli reproduktor spárovat se svým iPhonem. Samozřejmostí je potom konektor microUSB pro dobití baterie a též tu najdete Aux-In, jako i 3.5mm audio kabel na spodní straně reproduktoru, pokud chcete šetřit baterii reproduktoru.

JBL Clip+

Na druhou stranu, anténa tu nemá výrazný vliv na spotřebu baterie, jelikož reproduktor využívá šetrné Bluetooth 4.0 LE řešení, které je dnes standardem u většiny moderních produktů a reproduktor je tak zároveň kompatibilní s Apple Watch. Baterie jako taková by měla podle oficiálních informací vydržet 5 hodin přehrávání hudby, což je pravda pokud máte hudbu puštěnou na přibližně 50% hlasitosti. Pokud jste teda “hlučnější”, očekávejte nižší výdrž a pravidelnější nabíjení.

JBL Clip+

Pokud jde o hlasitost, tak 100% úroveň odpovídá rozměrům mini-reproduktoru. Není teda příliš vysoká, ale zároveň ani příliš nízká. Na druhou stranu, přehrávání hudby na maximu nedoporučujeme, jelikož se začíná reproduktor třást. Pokud posloucháte elektronickou hudbu, tak potom dropy na maximální hlasitosti šustí. Právě proto u ní počítejte s nižší kvalitou. Co se týká kvality zvuku jako takové, reproduktor bych zařadil do katagorie průměrných. Koneckonců, za 1000 Kč nemůžete čekat, že by konkuroval prémiovějším kouskům a už vůbec ne audiofilním sestavám. Basy tu slyšíte, ale podle mého názoru nejsou velmi silné. Střed dokáže zahrát bez problémů. Výšky jsou průměrné, ale záleží na skladbě, kterou právě posloucháte. U některých jsou výšky slyšet výrazně, u jiných je slyšíte méně. Rozhodně se vám ale nestane, že by vám "vybouchla" hlava ze šustění ve vysoké tónině.

JBL Clip+

Závěrečné hodnocení
Harman, respektíve jeho divize JBL, se připravila na léto ve všechh cenových kategoriích a pokud hledáte cenově dostupný přenosný reproduktor s kvalitou, která by měla odpovídat ceně, potom může být JBL Clip+ tou správnou volbou. Designově je velmi podobný staršímu modelu Clip a podobně jako u něj najdeme na vrchní straně pevnou a kvalitně zpracovanou klipsu, kterou je možné připevnit reproduktor například k cestovní tašce, takže se opět setkáváme s formou "wearable" reproduktoru. Není třeba čekat příliš silné basy, takže už teď je jasné, že reproduktor není nejvhodnější volbou na poslouchání elektronické hudby a hip-hopu. Dokážu si ale představit, že do něj člověk začne streamovat hudbu ze Spotify nebo z bližící se Apple Music. Jinými slovy, je to reproduktor vhodný na každodenní poslouchání hudby, pokud nejste náročný posluchač. Jen tedy musíte počítat s pravidelným nabíjením, jelikož baterie uvnitř vydrží kolem 5 hodin hraní u střední hlasitosti.