Recenze JBL Charge 2+: Nabitý hudbou a ani voda mu nevadí

Minulý rok jsem se dostal k novému přenosnému reproduktoru JBL Charge 2, který jsem si oblíbil jednak kvůli kvalitě zvuku a jednak kvůli designu. Ten připomíná tvar plechovky, coř je přesně tvar, který osobně preferuji u přenosných reproduktorů. Můžete si je totiž jednoduše uložit k ostatním věcem v batohu. Harman se rozhodl zachovat tento design i u aktualizované verze svého hudbou nabitého reproduktoru a už na začátku mu za to musím připsat jedno plus. Jenže JBL Charge 2+ přináší ještě několik dalších věcí, kterým dokáže posluchače potěšit.
Začneme zvukovou stránkou. Uvnitř reproduktoru se opět setkáme s dvojicí 45 mm měničů a stejným výkonem (2x 7,5 W). Frekvenční rozsah se pohybuje od 75 Hz do 20 kHz, to však cílenému publiku nebude příliš překážet. Z vlastní zkušenosti vím, že produkty jako Charge nejsou určené pro audiofily a tentokrát budou v dominantním postavení žánry bohaté na basy, teda elektronická hudba, rap, trap a podobně. Ty tu totiž znějí opravdu úchvatně, což mě opravdu překvapilo, vzhledem k poměrně malým rozměrům reproduktoru. Osobně bych pro posílení basů ještě doporučil, abyste reproduktor položili na měkký povrch, kde se jejich efekt výrazně zvýší a některé skladby tak mohou znít dostatečně dobře na to, abyste ho použili i když jste "na bytě" se svými přáteli. Kvalita zvuku však není špatná ani u žánrů jako je nu-metal nebo rock, jenže je vidět, že to nejsou zrovna žánry, pro které je JBL Charge 2+ určený.

JBL Charge 2+

Reproduktor má také další klíčovou výhodu v podobě vestavěné baterie s kapacitou opravdu slušných 6000 mAh, což je zhruba 4-krát viíc než má iPhone 5 a zároveň je to víc, než má 11″ MacBook Air. Baterie je tu dostatečně objemná na to, abyste mohli přehrávat hudbu až 12 hodin, i když osobně mám zkušenost, že reproduktor může přehrávat hudbu i o půl hodiny déle. Klíčovou vlastností je však možnost nabít svůj iPhone, což vzhledem k výdrži baterie starších modelů, pokud na nich máte zapnutý Bluetooth, rozhodně potěší. Pro nabití múžete použít USB konektor na zadní straně, ke kterému připojíte svůj iPhone s pomocí kabelu. Baterii reproduktoru naopak nabijete s pomocí microUSB kabelu, se kterým trvá nabití přibližně 4 hodiny, takže pokud je reproduktor vyčerpaný po namáhavém dni, jednoduše ho nabijete v noci tak jako svůj iPhone.

Druhý den ho budete moci vzít opravdu kamkoliv -  JBL Charge 2+ je přímo stvořený pro letní sezónu a jelikož mnozí z nás se rozhodnou strávit pár dní u vody, JBL obohatilo svůj reproduktor o jedno zásadní vylepšení. Charge 2+ je odolný vůči kapkám vody a když se náhodou stane, že by vám na něj káplo pár kapek, nemusíte se strachovat, že reproduktor nadobro skončí. Těch pár kapek ho “nezabije”, ale do vody s ním určite nechoďte, tam  by se opravdu utopil.

JBL Charge 2+

Kromě toho se JBL Charge 2+ ve funkcionalitě a designu velmi podobá původnímu modelu. Najdeme tu režim Multi-User Mode, který je možné aktivovat stisknutím tlačítka "tří postaviček" na vrchni straně. Tím se zpřístupní reproduktor vícero uživatelům a dokáže bezdrátově komunikovat s vícero telefony, takže každý může začít přehrávat skladby ze svého zařízení bez toho, abyste museli odpojit reproduktor od jednoho a připojit k dalšímu. Funguje to celkem jednoduše, v momentě, kdy na jednom ze zařízení stisknete Play, pozastaví se přehrávání z jednoho zařízení a začne se atomaticky přehrávat hudba z druhého. Neznamená to však, že režim budete používat zásadně tehdy, když jste s více lidmi. Můžete ho používat i tehdy, pokud chcete například přehrát hudbu z Manu nebo iPodu, na kterém máte úplně jinou hudbu.

JBL Charge 2+

Z hlediska designu se toho moc nezměnilo a JBL Charge 2+ je z venku prakticky totožný s designem původního zařízení. Osobně mi to nevadí, ale pokud byste vedle sebe položili dvě stejná JBL-ka, nerozpoznáte, které je novější. Design jako takový je nadále moderní a kromě toho, že zvuk vychází z obou stran, najdeme na bocích  dva výduchy, na kterých vidíme logo JBL a pod nimi “vrtuli” s futuristickým vzhledem. Je teda vidět, že JBL nezapomělo ani na detaily pod povrchem. JBL ale upozorňuje, abyste se jich nedotýkali při přehrávání hudby, jelikož nejsou chráněné. Na vrchnní straně se potom nacházejí tlačítka pro zapnutí reproduktoru, přepnutí Bluetooth do režimu párování, Multi-User Mode, tlačítka pro ovládání hlasitosti a nakonec možnost zvednout a položit hovor. Reproduktor totiž disponuje mikrofonem s technologií potlačení šumu, takže pokud potřebujete telefonovat s hlasizým odposlechem Charge 2+ podporuje i to.

JBL Charge 2+

Pokud si to tedy shrneme, JBL Charge 2+ je vlastně mírnou aktualizací loňského modelu Charge 2, která byla připravená na letní měsíce a obohacená o odolnost vůči vodě. Po zvukové stránce sa, navzdory malým rozměrům, opět jedná o velmi kvalitní reproduktor, na kterém znějí moderní hudební žánry velmi dobře a na správném povrchu dokonce maximalizujete potenciál basů, které tu opravdu duní podle očekávání. Samotný reproduktor má dále výhodu v přítomnosti objemné baterie s kapacitou, která překonává MacBook a s kterou můžete nabít svůj iPhone, pokud dýchá z posledního. Pokud ne, potom můžete očekávat přehrávání hudby po dobu 12 hodin.