Recenze Harman Kardon Aura: Perfektní 360-stupňový zvuk, který vám bude každý závidět

V posledních letech začaly domácí reproduktory Harman Kardon přicházet s atypickým designem. Výjimkou není ani model Aura, který máme právě těď připravený k recenzi. Vzhled ale není všechno a kromě toho, že všichni budou chtít, abyste jim vysvětlili, co za "podivnost" to máte na stole, budou chtít také slyšet i ten 360-stupňový zvuk, se kterým jste se pochlubili. A musím říct, že ten je fakt skvělý.
Zvuk, kterým se vyznačuje Harman Kardon Aura, je na velmi dobré úrovni a navíc je i dost hlasitý. O basy se stará 30-wattový woofer a v drtivé většině případů jsou přesně takové, jaké od dané skladby čekáte. Ani u sledování filmů to není velký problém. Jediný problém jsem měl při sledování filmu Interstellar, kde měly některé Zimmerovy skladby tak hluboké basy, že je reproduktor ignoroval, respektive, bylo slyšet, že má problém s jejich reprodukcí. Avšak scéna, kde se Mann pokouší nedokovat k Endurance a dojde k explozi zde vyzněla dobře. Následné vesmírné ticho bylo ohlušující. Je tedy velmi dobrým doplňkem i na sledování akčních filmů, které bývají bohaté na takové zvukové scény.

Aura kromě toho ve svých útrobách ukrývá dvojici 15-wattových tweeterů, které se starají o střed a výšky a starají se o ně velmi dobře. Jde to poznat například při poslouchání Metallicy nebo Led Zeppelin ve FLAC, kdy je reprodukce zvuku opravdu nádherná a chcete si ji poslechnout znovu. V tom vám samozřejmě nic nebrání. Po stránce hlasitosti je Aura velmi hlasitá a svým zvukem dokáže zaplnit větší prostor než je například přednášková místnost na vysoké škole. Do takových prostor však není primárně určen a spíš ho využijete v obýváku, kde ho máte připojený k Apple TV čtvrté generace přes Bluetooth či AirPlay. Vzhledem k absenci optického audio portu si ho ale například k Xboxu One nepřipojíte.

Harman/Kardon Aura

Design
Aura překvapí i svým vzhledem. Ten může každému připomínat něco jiného. Po tvarové stránce připomíná mohutný ananas bez listů, ve kterém se ale místo chutného pokrmu ukrývá hodně muziky. Na samém spodku Aury se ukrývá membrána wooferu a proto bych zvýšil opatrnost při jeho přenášení. Následně se tu potom nachází hlavní, černá (nebo bílá) část těla, která uvnitř ukrývá zmiňované reproduktory a též na ní najdete ovládací panel. Jak jinak, jedná se o tlačítka reagující na dotyk, což má výhodu v rychlém zapnutí a párování, no vícekrát se mi stalo, že jsem nechtíc zavadil o talčítko pro přijetí hovoru, které mi vyplo i hudbu i v případě, že jsem měl reproduktor připojený k počítači. Naštěstí pro opuštění tohoto režimu stačilo znovu pustit hudbu nebo film na počítači. Mám však pocit, jakoby byl reproduktor následně o něco hlasitější, než jak jsem si ho předtím nastavoval.

Harman/Kardon Aura

Dále následuje pohled na obrovské skleněné těleso, které vstupuje dovnitř reproduktoru. Osobně mi to připomíná kancelářskou fontánku. Co je ale důležité je, že toto skleněné těleso slouží zároveň jako zesilovač a hlavně, díky otvoru uprostřed, který slouží jako výdych. Protože jde zvuk zvrchu, nemá určený konkrétní směr a dostáváme se tak k nejdůležitější vlastnosti, kterou se Aura liší od jiných. Reproduktor byl totiž navržen tak, aby poskytoval stejně kvalitní zvuk ze všech stran. Jinak řečeno, 360-stupňový zvuk. Osobně mě to velmi potěšilo, jelikož na rozdíl od jiných reproduktorů jsem si ho nemusel na sebe namířit, ale jen jsem ho položil tam, kam jsem chtěl. Jen jsem tedy musel dávat pozor, abych při práci s ním nezavadil o zmiňované tlačítko.

Harman/Kardon Aura

Resumé
Nebudu kroužit kolem horké kaše a rovnou přejdu k resumé. Harman Kardon mě opět přesvědčil, že když jde o prémiové reproduktory, tak v této oblasti umí velmi dobře, co dělá. Velmi si cením inovativního zpracování a i kuriózní vzhled, o kterém jsem se při psaní recenze dokonce dozvěděl, že vyhrál cenu Red Dot Design Award. Vzhled a tvar jde ruku v ruce se zvukem, protože byl navržen tak, aby poskytoval 360-stupňový zvuk a vy jste si tak mohli vychutnat stejně kvalitní zvuk bez ohledu na to, ze kterého úhlu ho posloucháte. Vynikající je síla basů, výšek i středu a když se rozhodnete sledovat filmy, určitě získáte lepší zážitek, než kdybyste se spolehli jen na základní audio výbavu vašeho televizoru. U hlubokých basů však může být problém s jejich zpracováním.