Recenze JBL Pulse: barvy které znamenají hudbu

Mezi novinkami, které společnost Harman International představila na veletrhu IFA v Berlíně, se nacházejí mnohé zajímavosti. Jedna ze zajímavostí, JBL Pulse, doputovala i k nám do redakce a okamžitě si získala naši pozornost díky tomu, že nápadně připomíná JBL Flip s množstvím nových funkcí. Už JBL Flip patřil mezi produkty, které se tak nějak odlišovaly od zbytku tím, že při tvaru plechovky dokázaly podat velmi kvalitní zvuk i při vyšší hlasitosti, a Pulse je jednoduše jeho nástupcem, který se na trhu objevil s téměř ročním odstupem.
Design a ovládání
     Narozdíl od Flip, který připomínal plechovku, si troufnu říct, že JBL u nového přístroje pozměnilo design a teď už více připomíná termosku. Za tímto pocitem mohou stát i pogumované konce reproduktoru, které zároveň ukrývají jedny z nejdůležitějších vlastností. Kromě možnosti postavit reproduktor do vertikální polohy se tu totiž nachází hlavní ovládací panel, který na první pohled nabízí jen pět tlačítek, ale realita je jiná. Kromě hlavních tlačítek, která vám umožní měnit hlasitost hudby, režimy osvětlení a aktivovat Bluetooth, si všimnete drobné pestrobarevné tečky. Někdo by řekl, že se jedná jen o obohacení, ale ve skutečnosti slouží k tomu, abyste měnili barvy a jas LED-ek uvnitř reproduktoru. Tím se zároveň dostáváme k základní feature nového JBL Pulse. Reproduktor totiž dokáže měnit barvy, ať už náhodně nebo v rytmu s hudbou. LED-ky se nacházejí podél celého reproduktoru a vyzařují barvy tak, jak si to vy sami nastavíte. K dispozici máte osm barevných režimů a sedm úrovní osvětlení. Je vidět, že JBL nezapomnělo na legendární iPod a barvy můžete nastavovat tak jednoduše, jako byste se pohybovali v nabídce iPodu s kolečkem ClickWheel.

JBL Pulse
     Tuto vlastnost považuju za velmi přívětivou a uživatelé, kteří kvůli nastavování nechtějí trávit čas na obrazovce iPhonu, si na ni velmi rychle zvyknou. Jak jsem už vzpomínal výše, v ovládacím panelu se nachází i tlačítko na změnu režimu osvětlení a JBL přináší hned pět různých režimů, které nesou názvy Rainbow, Equalize, Club, Chill a Fog. Tyto režimy můžete dále upravovat podle potřeby, konkrétně tři z pěti režimů mají na výběr z pomalého, mírného a rychlého tempa. Režimy Equalize a Club si pro změnu vezmou inspiraci podle právě přehrávané hudby a tak je světelná show unikátní do doby, než se začnou skladby opakovat. Hudbu je možné přehrávat dvěma způsoby. A to buď za pomocí systémové aplikace, nebo jedné ze tří aplikací, které jsou bezplatně dostupné v App Store. Přesněji jde o aplikace JBL MusicFlow, JBL MusicFlow Phone a Harman Kardon Remote. Největší požitek získáte ale jen u JBL MusicFlow, která je pro JBL Pulse už dnes plně přizpůsobená a umožní vám měnit nastavení osvětlení. Bohužel tato aplikace nemusí fungovat na iPhone 4 s iOS 6.1.3 podle představ, a i přes pozitivní vlastnost, kterou je možnost upravovat nastavení reproduktoru přímo z hlavní nabídky, se tu nachází množství bugů, které degradují užívatelskou zkušenost. Při výběru hudby stačí totiž udělat jeden špatný pohyb a už nebudete moct kliknout na žádné tlačítko. Tato nepříjemná zkušenost měla u mě na svědomí, že jsem v aplikaci jednoduše spustil přehrávání všech skladeb a zbytek jsom ovládal jen ze zamknuté obrazovky, respektíve z Multitasking nabídky v iOS 6.

JBL Pulse
Baterie
     Přítomnost barev v kombinaci s Bluetooth má samozřejmě vliv na výdrž baterie a pokud budete Pulse využívat se zapnutými světelnými efekty, dočkáte se stejné výdrže jako u JBL Flip. V praxi to představuje přibližně 5 hodin přehrávání hudby, ale pokud se rozhodnete ponechat zapnutý jen zvuk, dočkáte se ještě delší výdrže, což v našem testu představovalo přibližně 9 hodin přehrávání hudby. Výdrž baterie se samozřejmě vždy odlišuje a velký vliv naň tentokrát má právě série LED světel, které se uvnitř reproduktoru nacházejí.

JBL Pulse
     Už při prvním pohledu pochopíte, že JBL Pulse se snaží upoutat pozornost mladších lidí poslouchajících moderní hudbu. Tomu odpovídá i kvalita zpracování zvuku a za 189€ určitě není potřeba počítat s audiofilní kvalitou zvuku. Tím však nechci říct, že by byla kvalita zvuku špatná – je průměrná. Výšky a basy jsou vyrovnané a nepotkal jsem nadměrný šum či nepříjemné dodatky, jako to bylo u některých dalších produktů, které se mi do rukou dostaly v minulosti. Šum je ale i nadále přítomný a všimnete si ho především u systémových zvuků a zvuků, které JBL vydá po zapnutí nebo připojení iPhone. Největším lákadlem je hlasitost. Pulse je už při nejnižší hlasitosti celkem hlasitý a s připomínající hlasitostí je ještě hlasitější. Z pohledu běžného spotřebitele mi proto přijde vhodnější používat produkt spíš přes den než v noci. V mém tvrzení mě utvrzuje i fakt, že máte na výběr jen 15 přednastavených úrovní hlasitosti a nemůžete je nijak upravovat, ani pomocí obrazovky iPhone. Mezi předvolenými hlasitostmi se môžete pohybovat už tradičně tlačítky + a -, která se nacházejí jak na iPhone, tak na samotném reproduktoru. Co ale potěší, je přítomná hra se světlem, tím jak se při změně hlasitosti postupně zapínají a vypínají úrovně bílých LED-ek.

Co rozhodně potěší, jsou už vzpomínané vizuální efekty. Ty totiž hudbu velmi příjemně doplňují a dotvářejí tak atmosféru, bez které byste měli pocit, že sa vám na stole povaluje další tmavý reproduktor. Reproduktor tak působí mnohem živěji a podvědomě vás nutí mít jej zapnutý a poslouchat na něm hudbu. Vzhledem k možnosti měnit barvy si můžete dokonce hravě vytvořit něco, co bude imitovat lávovou lampu, s výjimkou toho, že tato bude jen digitální.

JBL Pulse
Resumé
     Když bereme v úvahu JBL Flip, který má velmi podobný tvar a zpracování, osobně bych uměl přirovnat rozdíl mezi nimi dvěma k rozdílu mezi iPhone 5c a iPhone 5s. Jedná se o dvojici, která se i přes skoro totožný design a velmi podobnou výdrž baterie odlišuje v mnohých věcech, které posouvají novější model vpřed. Kromě mírně pozměneného tvaru, který už nepřipomíná tak velmi plechovku, se potkáváme s významnou vlastností a to s přítomností barevných LED světel a zajímavým ovládacím panelem, jaký potěší uživatele starších iPodů. LED-ky skutečně slouží na to, aby byl zážitek z poslouchání hudby veselejší a v ideálním případě vám barevně odpovídal. K dispozici máte celkově osm barevných kombinací, přičemž sedm z nich tvoří jen konkrétní barvy. Barvy jsou velmi silné a jasné, ale jejich jas si můžete dále nastavovat podle vaší potřeby. K dispozici máte mimo jiné i možnost změnit jas, a to opět ve vrchní části reproduktoru, která svým ovládáním připomíná ClickWheel. Ovládání neviditelného kolečka je velmi dobré a reaguje skoro tak rychle, jak to dokáže u iPodů. Zpracování produktu je rozhodně zajímavé, pokud však jde o hudbu, je třeba počítat s průměrnou kvalitou zvuku, na jakou můžete být zvyknutí z několika dalších produktů. V kombinaci se světelnými efekty musí být jasné, že je produkt mířený na mladší lidi, poslouchající moderní žánry. Tito lidé si však musejí vystačit s průměrnou kvalitou zvuku bez jakýchkoliv dodatků a osobně mi přijde, že basy i výšky jsou na jedné úrovni, tedy v kvalitě zvuku nic nepřevládá.

Zdroj: letemsvetemapplem.eu - převzato a přeloženo