Recenze JBL OnBeat Mini: Jak mě Harman definitivně donutil vypojit rádio ze zásuvky

Krátce na to, co jsme vám přinesli recenzi sluchátek JBL J33i, se na naší stránce objevuje další recenze na další produkt společnosti Harman, tentokrát se však bude jednat o velkou dokovací stanicu, která se však už zařazuje mezi produkty, které jsou plně přizpůsobené pro budoucnost Applu. Mezi příslušenstvím pro platformu iOS, které totiž společnost Harman v posledních měsících představila, se totiž nachází i dokovací stanice OnBeat Mini, která podporuje absolutně všechny zařízení s konektorem Lightning.
     Hned na úvod si rozepíšeme, která zařízení stanice podporuje. I když z názvu produktu si človek může pomyslet, že je stanice přizpůsobená pro 7.9-palcový iPad mini, není to pravda. Do docku, kterým OnBeat Mini disponuje, je totiž možné uložit úplně všechny zařízení s novým konektorem, počínajíc drobným iPodem nano 7. generace a končíc velkým, 9.7-palcovým iPadem čtvrté generace. Už při prvním pohledu na stanici jsem musel pochválit její design, který je krásný. Z přední strany mohou uživatelé vidět i tlačítka na zapnutí produktu, stejně jako ovládací prvky hlasitosti. I když se zpočátku může zdát, že vám tento ovladač ve skutečnosti umožní jedině snížit a zvýšit hlasitosti, jste na omylu. Panel totiž v sobě ukrývá funkci, která umožní ztlumit hudbu okamžitě, což můžete učinit buďto stiskem středu tlačítka, nebo současným stisknutím obou zvýrazněných prvků. Narozdíl od tlačítka, které se nachází na boku sedmého iPodu nano však tomuto tlačítku absentuje přímá podpora tlačítka Start/Pause, a tak budete muset váš hudební přehrávač ovládat pomocí jeho obrazovky. Z tohoto hlediska mi proto dok připomíná víceméně rádio – můžete ho vypnout, ale nic to nezmění na faktu, že se bude přehrávat hudba i nadále – ztlumenou.

JBL OnBeat mini
     Ve spodní části zadní strany přístroje se nachází trojice portů, které v tomto případě na přístroji nezavazují a dodávají mu pocit čistého designu. Konkrétně se jedná o porty pro AC adaptér, 3.5mm audio jack a nakonec svoji přítomnost prezentuje i USB port, který poslouží na připojení starších zařízení, které disponovaly 30-pinovým Dock konektorem. Balení reproduktoru je skutečně věcné, místo desítek stran manuálů v něm totiž najdeme jen dock, adaptér a záruční list. OnBeat Mini obsahuje vestavěnou baterii, která vydrží až osm hodin nepřetržitého přehrávání hudby, avšak v závislosti na hlasitosti přehrávané hudby. Už při pomyšlení na skutečnost, že se jedná o dock, je samozřejmé, že připojením iPodu nano či jakéhokoliv aktuálního iOS zařízení bude možné zařízení nabíjet. To je fakt, avšak uděje se tak jen v případě, že je JBL OnBeat Mini připojen ke zdroji napájení. Pro tento případ se rozhodla společnost do evropského balení přibalit koncovky typů Schuko a BS-1363.

JBL OnBeat mini
     Nejdůležitější část recenze však přicházaí teď. Už pár minut po rozbalení a prozkoumání dokovací stanice pro novodobá iOS zařízení jsem se rozhodl reproduktor poprvé pořádně nabít a vyzkoušet, jak bude jeho zvuk fungovat v praxi. I když nevím, co se ve vedení JBL stalo, osobně jsem měl při poslouchání párkrát pocit, že novější produkty této společnosti hrají mnohem lépe než ty, které vycházely v minulosti. Po stlumení je totiž stanice opravdu ztlumená a v případě, že se rozhodnete nastavit vyšší hlasitost v čase, když iPod nepřehrává hudbu, budete slyšet téměř úplné ticho. To je totiž přerušováno pravidelným, avšak ne příliš hlasitým praskaním. I přesto se nejedná o příliš příjemný zvuk a proto v takovémto momentu zřejmě hned spustíte další skladbu nebo přístroj vypnete. I když se v tomto případě jedná spíš o spotřební elektroniku a ne o reproduktory určené pro audiofily, JBL dokáže ozvučit běžnou domácnost více než dostatečně. O to se starají zabudované stereo reproduktory, které i přes své rozměry nabízejí skutečně hlasitou reprodukci, pokud jej nastavíte na nejvyšší hlasitost. Při vyšších hlasitostech jednoznačně oceníte fakt, že se stanice netřese a tedy nebudete muset poslouchat nepříjemné vrčení. Co se týká kvality výstupu u různých žánrů hudby, osobně mi při vypnutém ekvalizéru přišlo nejlepší přehrávání rockové hudby, avšak nezaostává ani moje oblíbená elektronická hudba, která je v tomto případě podaná taktéž velmi kvalitně.

JBL OnBeat mini
     Když tak píšu tuto recenzi a dívám se na dokovací stanici JBL OnBeat Mini, ke které mám připojen svůj iPod nano, pociťuji velmi velkou potřebu spustit si reproduktor znovu, abych si znovu poslechl skladby, které jsem na něm testoval. Během používání jsem totiž s JBL zažil dobré i špatné momenty, které však patří k jakémusi nepsanému pravidlu recenzování každého produktu. Rozhodně musím pochválit JBL za design a kvalitu zvuku, která je v rámci konzumního produktu pro běžného spotřebitele na skutečně vysoké úrovni, ale nedá mi nevytknour některé věci, které mě při jeho používání zklamaly. Jak jsem už vzpomínal, velmi mě mrzí absence tlačítka Play/Pause, na jaké jsme zvyklí ze sluchátek určených pro Apple zařízení, protože uživatel v tomto případě nemůže ovládat hudbu bez toho, aby se musel dívat na obrazovku zařízení. Během používání si může uživatel všimnout, že Lightning konektor se nachází na pohyblivém tělísku, jaké se objevilo už u vícerých produktů z minulosti. Toto tělísko se postará o to, že do docku můžete uložit skutečně jakýkoliv přístroj s Lightning konektorem, s jakoukoliv tloušťkou. Riziko zlomení konektoru je v tomto případě skutečně velmi malé.

Zdroj: letemsvetemapplem.eu