Recenze JBL J33i: Vyváží kvalita zvuku atraktivní vzhled?

V pořadí už třetí dubnový týden začínáme recenzí sluchátek JBL 33i od jednoho z nejkvalitnějších výrobců zvukové techniky na světě, společnosti Harman Industries.Mezi produkty, které spadají pod tuto společnost, je možné najít i právě produkty spadající pod značku JBL, které je možné najít i v obchodech Apple Store či u autorizovaných prodejců společnosti. My se dnes podíváme na to, jak hrají, vypadají a jaké jsou naše dojmy z testování nových, bílo-šedých sluchátek, které nesou jméno JBL J33i.
Design
     Hned na úvod musím pochválit atraktivní vzhled sluchátek. V případě námi recenzovaných sluchátek JBL totiž Harman myslí i na design a narozdíl od většiny ostatních sluchátek tato jednoduše vyčnívají z davu. Kombinace bílé a šedé barvy je skutečně zajímavá a dodává sluchátkům prémiový vzhled. Ani v tomto případě se však nezapomíná na hlavní barvu symbolizující JBL, a tak oranžová barva reprezentuje nápomocná písmenka L a R a taktéž tlačítko na spuštění a pozastavení hudby. Podobně jako vícerá jiná sluchátka, i J33i obsahují vlastní ovladač pro iPod, iPhone a iPad, díky čemuž mají uživatelé těchto zařízení ulehčenou práci při posliuchání hudby, stejně jako ulehčené telefonování či zadávání příkazů hlasové asistentky Siri, dostupné na iPhonu 4S a novějších zařízeních.

Mikrofon je v tomto případě ukrytý v ovládačem panelu pod pravým sluchátkem, ale narozdíl od toho na sluchátkách EarPod od Apple ho není vidět. O svoje kouzlo se postarají i samotné kablíky, které jsou značně širší než v případě dalších produktů, díky čemuž má uživatel pocit jistoty, že se tyto kablíky neroztrhnou při silnějším pokusu o jejich vytáhnutí z kapsy či batohu. V balení je možné kromě jiného najít i čtveřici nástavců, díky čemu jsou J33i přizpůsobeny pro každou velikost ucha. Problém však nastává, pokud máte problém s nasazovaním si takovýchto sluchátek do uší. V takovém případě bych se raději na vašem místě poobhlídl po jiné alternativě, která vás může vyjít na více, ale i méně.

JBL J33i
     Sluchátka však nejsou jen o designu, ale především o kvalitě zvuku. Náš hudební test proto probíhal s použitím různých skladeb zakoupených v iTunes Store, s vypnutým ekvalizérem a hlasitostí sluchátek ve většině případů nastavenou na úrovni 70%. Hned na úvod jsme si proto pustili několik elektronických skladeb, které měly za úlohu zkontrolovat kvalitu basů. V tomto případě jsem zůstal celkem udivený, basy totiž v žádném případě nepřehlušili zbytek skladby a skladba proto byla velmi dobře poslouchatelná. Co jsem si však všiml, při některých skladbách s větším počtem zvuků je možné zaznamenat i slabší šum, i přesto, že se jednalo o skladby zakoupené v obchodu iTunes. Problematičtější mi však přišly výšky u různých skladeb, různých žánrů, pokud byla hlasitost zařízení nastavená na úrovni 100 až 80%. V takovém případě totiž přehlušovaly všechno okolní a ze sluchátek tak vycházel spíš šum, který dokáže rozbolet hlavu. Během používání jsem proto v drtivé většině případů sluchátkům nenastavil hlasitost vyšší než vzpomínaných 70%, kdy však ještě částečně byly slyšet okolní zvuky. Toto samozřejmě není případ vyšší úrovně a v takovém případě nebudete slyšet z vašeho okolí opravdu vůbec nic.

Nakonec máme k dispozici mikrofon, který si najde svoje uplatnění hlavně při telefonování, ovládaní iPhonu hlasovým ovládaním nebo v neposlední řadě i v případě nahrávání zvuku na starší zařízení, respektive na nejnovější iPod nano. I on totiž obsahuje aplikaci Nahrávky, která se však zpřístupní až po připojení sluchátek s mikrofonem. To je i případ JBL J33i a já jsem se proto rozhodl vyzkoušet, zda je tento lepší než ten, který najdeme u sluchátek Apple EarPod. V kratším porovnávání kvality jsem tedy zjistil, že prémiový výrobce, jakým je Harman, na kvalitu mikrofonu jaksi pozapomněl. Narozdíl od “klasických” EarPodů, které jsou dodávány s nejnovějším iPhonem či samostatně dostupné v obchodech, je totiž v nahrávkach slyšet mírně silnější šum. Pokud se tedy náhodou rozhodujete mezi těmito sluchátky a sluchátky Apple EarPod a podmínkou je kvalitní mikrofon, tak bych se obhlédl právě po těch druhých. Mikrofon v takovémto případě poskytne čistější a tím pádem i o trochu hlasitější zvuk, který upřednostní  hlavně osoby na druhé straně hovoru.

JBL J33i
Resumé
     Harman představil pod značkou JBL další sluchátka, která se snaží zaujmout prémiovým vzhledem. Vzhled se v tomto případě skutečně podařil a v průběhu tohoto roku jsem ještě neviděl sluchátka, jejichž design by byl okrášlený do nejmenšího detailu. Velkou výhodou je v tomto případě zvláště šířka kabelů, jako i přítomnost ovládacích prvků na levém sluchátku. Ten v sobě obsahuje i mikrofon, který však není určený pro nahrávání vysokokvalitních nahrávek či hovorů v rušném prostředí, na běžné situace však postačí. Z hlediska zvukové stránky si je potřeba dávat pozor zvlášť na hlasitost, pokud se rozhodnete na vašem iPode či iPhone poslouchat hudbu se silnými výškami. V takovém případě se ihned můžete připravit na zalehnutí uší, v horším případě i na krátkodobou bolest hlavy. Skladby je proto vhodné poslouchat na ideální hlasitosti, nanejvýš na úrovni 70%. V neposlední řadě nesmím zapomínat ani na basy, které jsou v podání JBL J33i skutěčně kvalitní a pro ty, kteří rádi poslouchají elektronickou hudbu, může jíí o celkem dobrou investici. A pokud nemáte příliš rádi bílo-šedou barevnou kombinaci, stále máte možnost zakoupit si i tmavou variantu, která vizuálně pasuje k tmavému modelu iPhone 5.

Zdroj: letemsvetemapplem.eu