Recenze AKG K451: Hudba je droga, AKG je dealer

Při čekání na dnešní konferenci Xbox: A Next Generation Revealed se mi do uší dostávají další sluchátka od světoznámého koncernu Harman Industries, tentokrát však od jeho světoznámé divize AKG. Abych byl přesný, právě v rukou držím tmavou verzi sluchátek AKG K451, které však už s předešlými třemi recenzovanými sluchátky mají společné snad jméno společnosti, pod kterou tento produkt patří. Není potřeba se však velmi rozepisovat, pustíme se rovnou do recenzování.
     Na rozdíl od Harman Kardon NI, JBL J33i a AKG K375 jsou sluchátka AKG K451 vhodné pro každého člověka s jakoukoliv velikostí ucha. Uši totiž nemají na K451 žádný vliv, za což může hlavně fakt, že se jedná o skládací sluchátka. Model K451 je navíc aktualizací předcházejícího modelu, který získal velmi vysoké hodnocení v mnohých zahraničních recenzích. Pojďme se proto podívat na design sluchátek.

AKG K451
Design
     Sluchátka AKG K451 i přes svůj z větší části plastovému tělu působí velmi kvalitně a přívětivě a prakticky si velmi nedokážu představit, že by se tato sluchátka měla skládat z jiného materiálu. Správně vyvážená kombinace černé a stříbrné barvy je totiž podle mě poměrně velké plus a bohatě nasvědčuje tomu, že se jedná o outdoor sluchátka. I když jsem sluchátka poslouchal několikrát doma, musím uznat, že se mi jejich hudba mnohem příjemněji poslouchala venku při procházce městem. Vzhledem k plné podpoře iPhonu, iPodu a iPadu je i v tomto případě ovládací panel samozřejmostí. Ten je pro změnu celý černý a tvoří ho tři tlačítka, na materiálu je však viditelně poznat, že se jedná o plast. Osobně bych proto více preferoval, kdyby byl ovládací panel dostupný v černo-stříboné variantě, jako tomu bylo například u sluchátek Harman Kardon NI nebo AKG K375. Společnost se snažila u sluchátek zaručit co nejširší podporu ovládacího panelu, a proto jsou nejstaršími podporovanými zařízeními tyto:
- iPod shuffle 3. generace
- iPod nano 4. generace
- iPod classic 120GB/ 160GB
- iPod touch 2. generace
- iPhone 3GS
- iPad 1. generace

Novější zařízení jsou samozřejmostí. Právě na nich je totiž možné využívat další funkce, jako například hlasovou asistentku Siri na iPhone 4S a zařízeních z roku 2012. Pokud jste tedy zvažovali, že budete AKG K451 v budoucnosti využívat s 1GB modelem iPodu shuffle 2. generace, který před několika lety rozdával jistý slovenský mobilní operátor zdarma, nadále budete muset ovládat hudbu ovladačem na těle iPodu. K sluchátkům je mimo jiného dodáváno i poměrně velké pouzdro, které ale neslouží jen na přenos sluchátek, ale též je v něm možné najít záruční list, manuál na ovládání hudby a telefonních hovorů. Nakonec se uvnitř nachází další, náhradní kabel, který je možné bohatě využít, pokud se vám podaří tehdejší nechtíc poškodit. Kabel je totiž na můj vkus až příliš tenký, dokonce tenší než ten, kterým disponují sluchátka od Apple.

AKG K451

Hudba jako droga? Určitě!
     Nejhlavnější vlastností těchto sluchátek je však zvuk. Musím uznat, že poslouchání hudby přes tato sluchátka mi přišlo nadmíru příjemné, hlavně když vezmeme do úvahy, že se už podle slov společnosti jedná hlavně o outdoorová sluchátka. Při testování jsem proto strávil hodně času právě venku, kde je možné slyšet, jak jinak, šum. Pokud však vyjdete ven se spuštěnou hudbou v AKG K451, okolní zvuk okamžitě ztrácí velký význam a jinak tomu nebylo ani při jízdě veřejnou hromadnou dopravou. Pravda, všechno má svoje limity a ani v hromadné dopravě jsem proto neměl spuštenou hudbu na hlasitosti víc než 70%. Ani to však nezpůsobilo, že by hudbu přerušoval zvuk tramvaje drasticky. Výjimkou jsou tišší pasáže skladeb, to je však samozřejmost. Všechny skladby jsem přitom testoval ve stejných podmínkách jako v případě předcházejících tří sluchátek, tedy jsem si do váčku vložil iPod nano 7. generace a spustil stejný repertoár, který vyšel už několikrát v minulosti.

Co mě velmi potěšilo, je hlavně fakt, že instrumenty jsou velmi dobře vyvážené. Pokud si totiž spustíte elektronickou hudbu plnou basů, uslyšíte ji tak, jako měl znít originál. Toto je velmi příjemné hlavně proto, že posluchač nepřijde o uši díky příliš silným basům či příliš intenzivním výškám a to stejné platí i o pověstné hlasitosti “nad 70%”, která může při dlouhodobém poslouchání poškodit sluch. Konkrétně se v našem testu jednalo o hlasitost 100%. Spokojenost se zvukem byla u sluchátek AKG K451 velmi vysoká. Playlist přitom obsahoval víceré žánry skladeb od mnohých interpretů. Ať už se rozhodnete poslouchat repertoár Phila Collinse anebo legendární elektronickou skladbu ‘Sandstorm’ od Darude, v obou případech nabydete spokojenost s výsledným zvukem. Pokud se mám podívat na šum, ten jsom registroval skutečně jen v ojedinělých případech. Nakonec není třeba zapomenout na fakt, že všechy skladby byly přehrávané bez aktivního ekvalizéru, tedy jsme poslouchali skladby tak, jako je interpreti chtěli, aby zněly.

AKG K451
Resumé
     Nakonec, po více než 700 slovech, které vyjádřili všechny moje dojmy z testování sluchátek AKG K451, přichází výsledné shrnutí. Za těch několik dní, během kterých jsem měl sluchátka AKG K451 na uších, se z nich stal velmi příjemný společník na cestách a procházkách po venku, kdy jsem se jednoduše chtěl nechat unášet nohama a čistým zvukem sluchátek, který dokázal velmi příjemně zreprodukovat všechno, co jsem se jen rozhodl přehrát. Nezáleží na tom, zda chcete poslouchat klidnou skladbu nebo dáte přednost basové taneční hudbě, se sluchátky K451 jednoduše máte chuť poslouchat hudbu mimo domova. Ještě se mi nestalo, že bych měl v plánu hudbu přestat poslouchat. K tomuto faktu mě totiž několikrát upozornil až samotný iPod, který mě informoval o tom, že jeho baterie je téměř vybitá. Nakonec si proto myslím, že v cenové relaci do 2 500 Kč se řadí AKG K451 mezi elitu, pokud se jedná o zvukovou stránku.

Zdroj: letemsvetemapplem.eu